Deputatul PNL de Suceava Ioan Balan, i-a adresat o interpelare ministrului Afacerilor Interne, Carmen-Daniela Dan, interesant fiind de acţiunile preventive privind creşterea siguranţei circulaţiei pe drumurile publice.

Una dintre cele mai importante deficienţe ale politicilor publice din România o reprezintă dezinteresul, aproape total, al autorităţilor române faţă de măsurile şi acţiunile de prevenţie. Acest lucru este caracteristic practic la nivelul tuturor politicilor publice: absenţa politicilor de sănătate de tip preventiv, inexistenţa unor politici de prevenţie a abandonului şcolar, politici slabe de prevenţie a acţiunilor de tip infracţional şi chiar absenţa totală a politicilor preventive în domeniul circulaţiei rutiere pe drumurile publice. După cum foarte bine cunoaşteţi, prevenţia se caracterizează nu numai printr-o înaltă eficacitate a înlăturării efectelor negative, nedorite, dar şi printr-o mai mare eficienţă, prin mai puţine resurse bugetare angrenate”, a declarat deputatul PNL.

Ioan Balan susține că nu a remarcat ca la nivelul Ministerului Afacerilor Interne să existe preocupări reale în domeniul prevenţiei, fie că este vorba despre infracţionalitate, despre siguranţa cetăţeanului sau despre siguranţa circulaţiei pe drumurile publice.

În legătură cu acest ultim aspect, singurele acţiuni întreprinse de lucrătorii poliţiei rutiere sunt legate de aplicarea de sancţiuni contravenţionale, ca urmare a aşa-numitelor «norme de amenzi» pe care le dau şefii ierarhici. Această aşa-zis politică, şi-a demonstrat deja perfecta ineficacitate: numărul de accidente rutiere înregistrate în România este în continuare unul dintre cele mai mari din Uniunea Europeană. A nu se înţelege greşit! Contravenientul trebuie să suporte consecinţele faptelor sale. Însă, cred cu toată puterea că sarcina principală a lucrătorilor poliţiei rutiere trebuie să fie legată de cu totul alte rezultate şi anume: cât mai mulţi conducători auto care se conformează voluntar şi respectă regulile de circulaţie, cât mai puţin accidente rutiere soldate cu victime sau pagube materiale, tot mai multă siguranţă în circulaţia pe drumurile publice. Ori, îndeplinirea acestor obiective este indisolubil legată de acţiunile preventive pe drumurile publice şi nu de jocul, «de-a şoarecele şi pisica» între lucrătorii poliţiei rutiere şi conducătorii auto”, a mai declarat Ioan Balan.

Deputatul PNL de Suceava dorește să știe, în condițiile în care lucrătorii poliţiei rutiere sunt obligaţi să sancţioneze administratorii drumurilor publice pentru absenţa marcajelor şi semnalizărilor rutiere, precum şi pentru gropile apărute în stratul asfaltic sau alte obstacole care ameninţă siguranţa circulaţiei – acest lucru reprezentând o cauză importantă a accidentelor rutiere, câte sancţiuni au fost aplicate de către lucrătorii MAI în prima jumătate a anului.

Potrivit legii, lucrătorii poliţiei sunt obligaţi să poarte uniforma cu însemne şi înscrisuri distinctive. Vă rog să precizaţi dacă agreaţi şi toleraţi situaţiile în care lucrătorii poliţiei rutiere constată şi aplică sancţiuni fară să poarte uniforme? Vă rog să precizaţi dacă agreaţi şi toleraţi situaţiile în care şefii ierarhici ţin sub presiune lucrătorii poliţiei rutiere, prin impunerea aşa-numitelor «norme de amenzi»? Având în vedere vechimea parcului auto naţional, precum şi numărul mare de autovehicule înmatriculate în exteriorul ţării, vă rog să precizaţi dacă, în colaborare cu Registrul Auto Român, s-au întreprins verificări privind starea tehnică a autovehiculelor”, a mai întrebat Ioan Balan.

De asemenea, deputatul PNL de Suceava i-a cerut Ministrului Afacerilor Interne să prezinte ce campanii de prevenţie în domeniul siguranţei circulaţiei pe drumurile publice au fost derulate, la nivel naţional, în prima parte a anului 2017.

 

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.