Săptămânal aeroportul are 33 de curse, de patru ori mai mult față de anul trecut. Se cunoaște că s-a mărit pista, că s-au făcut investiții și e obligatoriu să se continue acest lucru. Construcția terminalului este cea mai mare problemă a aeroportului în momentul de față. Un terminal nou înseamnă o investiție foarte mare și legea spune că orice investiție ar face Consiliul Județean acolo la aeroport, deja intra sub incidența ajutoarelor de stat”, a declarat acesta.

 

Pentru ca investiţia să nu fie considerată ajutor de stat, este nevoie de aprobarea Consiliului Concurenței pentru accesarea unui împrumut în vederea realizării construcţiei unui terminal nou.

Potrivit lui Viorel Seredenciuc, un alt lucru deosebit de important care trebuie realizat la Aeroportul Suceava îl reprezintă mărirea aerogării.

Mărirea aerogării înseamnă dublarea numărului de porți și fluxuri. Principala problemă a operatorilor de transport este numărul de fluxuri. Flux înseamnă să nu se amestece cei din intern cu cei din extern, pentru că ei au regimuri diferite. La cei de extern se verifică pașapoartele, se verifică geamantanele și diverse alte proceduri specifice. Fluxul intern are alt regim. Acolo te-ai dus cu bagajul, ți l-a scanat și mergi direct la aeronavă. Pe ei asta îi interesează, să nu se amestece una cu alta, pentru că asta înseamnă întârzieri pentru aeronave. Dacă la o diferență mică de timp este o aeronavă pe intern și una pe extern, deja călătorii se amestecă. În acest moment avem două porți de intern și o poartă de extern. Cu cât ai mai multe porți, cu atât vei avea trafic mai intens pentru că vor putea să vină mai multe aeronave la diferență mică de timp, crește numărul de călători și cresc încasările”, susține vicepreședintele CJ Suceava.

Conform calculelor extinderea ar costa în jur de un milion de euro, iar realizarea unui terminal noi, circa 5 milioane de euro.

Extinderea costă cu aproximare cam 1.000 de euro pe metru pătrat, cu tot cu dotări, care sunt destul de consistente, deci cam un milion de euro. Pentru un terminal calculele sunt de aproximativ 5 milioane de euro. Dacă ar fi să le facem împreună, suma ar fi de 6 milioane de euro, dar aeroportul iese din calcul că ar avea banii aceștia sau cineva i-ar da credit atât de mare, pentru că nu are cu ce garanta. Și atunci aeroportul ar urma să facă credit de un milion de euro iar noi, între timp, să facem toate demersurile pentru partea de terminal”, a conchis Viorel Seredenciuc, vicepreședintele CJ Suceava.

 

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

*