Ministrul Transporturilor, Alexandru-Răzvan Cuc, i-a răspuns deputatului Cătălin Ioan Nechifor, deputatul sucevean fiind interesat să afle cine a luat decizia de a construi „obstacolul masiv” de pe DN17, referindu-se la „Zidul Morții”, dar și care a fost costul inițial al variantei de ocolire a municipiului Suceava și cum s-a modificat valoarea de-a lungul timpului.

Realizarea intersecţiei dintre drumul naţional DN 17 şi Varianta de Ocolire, realizată sub formă de sens giratoriu a fost impusă de necesitatea fluidizării traficului în zona respectivă, bazată pe studiile de trafic efectuate pentru acest sector de drum. Aprobarea documentaţiei tehnico economice, privind realizarea sensului giratoriu s-a efectuat potrivit prevederilor Legii nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare”, se arată în răspunsul ministrului Transporturilor.

Potrivit răspunsului ministrului Transporturilor, iniţial, indicatorii tehnico economici ai obiectivului Varianta de ocolire a Municipiului Suceava, au fost aprobaţi prin H.G. nr. 445/2007 şi ulterior au fost modificaţi ca urmare a modificării parţiale a traseului în urma inundaţiilor zonei din anul 2009, a evitării demolării unor imobile şi totodată ca urmare a schimbării soluţiilor tehnice la unele lucrări de artă (poduri, viaducte, pasaje CF).

De asemenea, se  mai precizează că, în prezent se află în derulare Contractul nr. 92/50549/19.08.2016 – „Servicii de asistenţă tehnică în vederea elaborării documentaţiei de atribuire pentru achiziţia contractului de lucrări rămase de executat pentru Construcţia variantei de ocolire a Municipiului Suceava”.

Și ministrul Afacerilor Interne, Carmen Daniela Dan, i-a răspuns deputatului PSD Cătălin Ioan Nechifor în legătură cu stadiul anchetelor cu victime umane de la Zidul Morții, de la intrarea în municipiul Suceava, dinspre Gura Humorului.

Potrivit informaţiilor furnizate de Inspectoratul General al Poliţiei Române, pe segmentul de drum situat la km 249+650 m. pe DN 17, s-au produs două evenimente rutiere, la data de 17.11.2012 şi la data de 03.01.2014, care au avut ca urmare decesul a patru persoane. Aceste evenimente rutiere fac obiectul a două dosare penale, sub aspectul săvârşirii infracţiunii de „Ucidere din culpă”, faptă prevăzută de art. 192 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, iar, in prezent, se efectuează activităţile dispuse de către procurorii de caz”, se arată în răspunsul ministrului Afacerilor Interne.

De asemenea, se mai menționează și că, în ambele dosare a fost dispusă efectuarea expertizei tehnice judiciare pentru stabilirea cu exactitate a împrejurărilor producerii accidentului de circulaţie.