Trei senatori ai județului Suceava, Neculai Bereanu, Ovidiu Donțu și Gheorghe Flutur, s-au arătat interesați de starea evoluției centurii Sucevei.

Cei trei au avut pe rând interpelări în Senatul României, cerând explicații și lămuriri asupra proiectului. Ultima interpelare în Senat susținută pe acest subiect aparține fostului președinte al Consiliului Județean, Gheorghe Flutur.

gheorghe flutur

Flutur: „CNADNR nu mai are nicio scuză pentru a nu finaliza șoseaua de centură a Sucevei în acest an”

Senatorul Gheorghe Flutur s-a adresat ministrului Transporturilor, Marian Dan Costescu, printr-o interpelare cu privire la starea de evoluție a centurii Sucevei. Acesta s-a arătat încântat de decizia recentă a Comisiei Europene privind lucrările rămase de executat la șoseaua de centură prin Programul Operațional Sectorial Transport al României.

„Pe de altă parte, Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR) a anunțat recent că șoseaua de centură a Sucevei ar putea fi gata în luna iulie 2017. Potrivit CNADNR, în cursul acestui an urmează să fie demarată procedura de achiziție publică în vederea adjudecării contractului de execuție pentru lucrările care au mai rămas de realizat la tronsoanele unu și doi, de la intersecția cu E85, în localitatea Moara, spre Fălticeni, și până la intersecția cu DN17, din Șcheia. Directorul CNADNR anunța, la finalul lunii martie, că șoseaua de centură a Sucevei ar putea fi finalizată într-un termen de 90 de zile și că a mai rămas de realizat 15% din investiție”, a menționat Flutur.

Senatorul speră că odată cu găsirea fondurilor europene, acest obiectiv, în cursul anului 2016, să fie unul cât mai realizabil. Acesta a criticat modul în care a evoluat șoseaua de centură în ultimii patru ani.

Flutur i-a transmis ministrului Marian Dan Costescu faptul că este nevoie de o preocupare responsabilă pentru declanșarea în cel mai scurt timp a procedurilor de achiziție publică în vederea adjudecării contractului de execuție pentru finalizarea lucrărilor.

„Solicit, încă o dată, să nu se piardă timp, iar CNADNR ar putea realiza din fonduri proprii, până la semnarea contractului, o serie de lucrări, precum dezafectarea elementelor pentru siguranța circulației aferente fazei de șantier și montarea celor noi prevăzute în proiectul privind siguranța circulației pe perioada de exploatarea sau operare”, a conchis Flutur.

Fostul președinte al CJ Suceava consideră că odată ce finanțarea este asigurată, CNADNR nu mai poate invoca nicio scuză pentru ca șoseaua de centură a Sucevei să nu fie finalizată în cursul acestui an. Totodată, acesta dorește să afle din partea ministrului Transportului, care sunt măsurile pe care le are în vedere pentru ca cele două tronsoane ale șoselei de centură să fie finalizate în acest an.

Donțu și Bereanu, despre șoseaua de centură

ovidiu dontu4

Atât senatorul Donțu, cât și Bereanu, au realizat interpelări în Senatul României în luna aprilie a acestui an.

Neculai Bereanu s-a adresat în ședința Senatului din data de 4 aprilie, printr-o interpelare adresată Ministerului Fondurilor Europene, ministrului Carmen Aura Răducu, în care i-a transmis că finalizarea șoselei de centură a Sucevei reprezintă un obiectiv foarte important pentru deblocarea circulației în municipiul Suceava.

„În atenția ministerului, pe care cu onoare îl conduceți, există finanțare europeană pentru a fi finalizată centura Sucevei în anul 2016?”, a concluzionat Bereanu.

Ovidiu Donțu s-a adresat ministrului Transportului, în care i-a cerut să menționeze care este suma necesară finalizării lucrărilor și dacă Marian Dan Costescu „are în vedere soluția tehnică identificată de specialiștii ministerului în 2015, și anume, executarea lucrărilor rămase în regie proprie a CNADNR”, a precizat Donțu în interpelare.

Ambii au susținut interpelările înainte de anunțul Comisiei Europene privind aprobarea unui proiect în valoare de aproximativ 52 de milioane de euro pentru prima etapă a centurii Sucevei.

 

Răspunsul primit de senatorul Neculai Bereanu

 Neculai Bereanu, senator PSD

Referitor la întrebarea formulată de Bereanu, având ca obiect „Fonduri Europene pentru centura Sucevei”, cabinetul ministrului a precizat că în ceea ce privește fondurile structurale și de investiții, rolul Ministerului Fondurilor Europene este acela de a finanța prioritățile stabilite de către ministerele de linie, ministere care gestionează politica sectorială.

„Astfel, finanțarea proiectelor de investiții din Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) va respecta prioritizarea din Master Planul General de Transport (MPGT). Portofoliul de proiecte POIM ce vizează dezvoltarea infrastructurii rutiere cuprinde proiectele fazate, respectiv cele demarate în cadrul perioadei 2007-2013, nefinalizate și care vor fi continuate în actualul exercițiu financiar, și proiectele noi de investiții. Proiectul menționat în adresă este cuprins în lista proiectelor fazate, prevăzute a fi finanțate în cadrul POIM prin Obiectivul Specific 1.1 Creșterea mobilității prin dezvoltarea transportului rutier pe rețeaua rutieră TEN-T centrală, valoarea eligibilă aferentă fazei a doua fiind de 6.977.837 euro”, se arată în răspunsul primit.

Ministerul Fondurilor Europene a confirmat faptul că există finanțare din POIM pentru „Construcția variante de ocolire a municipiului Suceava” în anul 2016.

 

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.