Afacerile mici de la parterul blocului nu și-au pierdut din popularitate de-a lungul anilor. Mulți le preferă centrelor comerciale, pentru că sunt mai aproape de casă, dar și pentru că prețurile sunt mai avantajoase.
Cei care și-au deschis buticuri în cartierele rezidențiale au văzut că un magazin mic este mai ușor de aprovizionat, iar pierderile sunt mai mici, pentru că oamenii sunt dispuși să le calce pragul pentru a-și face cumpărăturile, pentru a-și printa documente, pentru a face copii după acte sau pentru a-și cumpăra ceva de îmbrăcat. Iată care sunt cele mai profitabile afaceri de familie înființate la scara blocului:
1.Centrul de copiere, o investiție minimă care aduce un profit mare
Centrele de copiere, cunoscute sub numele generic de „xeroxuri”, încă mai sunt la mare căutare, mai ales în preajma sediilor instituțiilor publice, precum poșta, secțiile de poliție, birourile de pașapoarte sau administrațiile financiare, dar și pe lângă școli, licee, facultăți sau în campusurile universitare. Succesul unui centru de copiere este asigurat de doi factori: investiția mică și localizarea.
În primul rând, deschiderea unui xerox necesită o investiție minimă, care se amortizează în maximum doi ani. Ai nevoie de câteva multifuncționale de printare, scanare și copiere alb-negru și color, calculatoare, mobilier și materiale de papetărie, pe care le iei la prețuri extrem de avantajoase online dintr-un magazin de birotica si papetarie și îți sunt livrate direct la ușa, deci poți comanda cantități mari pentru a-ți asigura producția pe lungă durată.
Amplasarea centrului de copiere este al doilea element-cheie de care depinde profitabilitatea afacerii. Un xerox amplasat acolo unde există o nevoie reală de copiere sau scanare a documentelor asigură un flux constant de clienți. Cheltuielile pe care trebuie să le pui la socoteală sunt cele cu plata utilităților, a salariilor, de întreținere a aparatelor, dar și de aprovizionare la intervale regulate cu materialele perisabile.
2.Buticurile de cartier au reinvetat formula succesului
Multe magazine de la colțul blocului au fost îngropate de expansiunea marilor centre comerciale, care au aparut ca ciupercile după ploaie în aproape fiecare cartier din marile orașe. Apariția lanțurilor de supermarketuri a însemnat că mulți patroni de buticuri s-au văzut fără scăpare și și-au închis magazinele înainte să iasă din afaceri cu pierderi mari. Însă, în ultimii ani, consumatorul român a ieșit de sub mirajul mall-urilor și al hipermarketurilor și s-a reorientat către magazinele de proximitate, care și-au văzut veniturile crescând de la o zi la alta.
Marile lanțuri încă dețin poziția de lider pe piața comerțului alimentar și depășesc la cota de piață magazinele tradiționale, însă analiștii din domeniu și studiile recente arată că, așa cum s-a întâmplat în multe alte țări, și în România va scădea puterea hipermarketurilor în favoarea buticurilor de cartier. Simțind oportunitatea, mulți comercianți mici s-au unit și și-au format asociații pentru a obține discounturi preferențiale de la distribuitori. Asta le-a permis să ofere prețuri mult mai mici ca în magazinele mari, iar consumatorii, mult mai atenți cu banii acum decât înainte de criza din 2008, au început să le frecventeze. Oamenii cumpără mai degrabă alimentele de care au nevoie de zi cu zi, însă există mulți care își fac cumpărături și pentru toată săptămâna. Este de așteptat ca succesul magazinelor de proximitate să continuie și în următorii ani, iar concurența de pe piață să devină echilibrată.
3.Magazinele cu haine, mai accesibile decât cele ale brandurilor din mall
Pentru cei care nu își permit să își cumpere haine de firmă din mall-uri, buticurile cu haine noi sau second-hand sunt o opțiune avantajoasă din punct de vedere financiar. Aceste magazine sunt însă frecventate și de curioși, care pot ajunge clienți fideli dacă sunt mulțumiți de calitatea mărfurilor.
Cele mai multe astfel de magazine sunt amplasate pe lângă stațiile de metrou sau de tramvai, chiar în drumul consumatorilor spre casă, pentru că aceștia sunt mai tentați să calce cinci minute pragul buticurilor decât să meargă până într-un centru comercial. Cele mai multe astfel de magazine își achiziționează marfa de la angrouri și să le vândă la prețuri considerabil mai mari, astfel încât reușesc să scoată un profit frumos la scurt timp de la deschidere.
Lasa un raspuns