Limita de încasări fixată de Primăria municipiului Suceava pentru aceste luni de iarnă a fost de 3 milioane de lei. Dacă în ultimele luni ale anului 2012 încasările erau mult sub target-ul fixat de administraţia locală, pentru luna în curs s-au strâns puţin peste 3 milioane de lei.

Principala problemă a administraţiei locale sucevene în acest moment este plata furnizorului de cărbune pentru societatea de termoficare. Având în vedere că nici o bancă din România nu a aprobat un credit societăţii  Termica SA, singurele surse de venit pentru a ieşi din impasul financiar ar fi subvenţiile de la Primărie şi plata datoriilor de către cetăţeni. De menţionat faptul că în acest moment, asociaţiile de proprietari au achitat abia datoria lunii ianuarie 2012, deci ar mai fi încă 1 an de plată pentru a se aduce datoria la zi în conturile Termica. Primarul municipiului Suceava, Ion Lungu, nu mai conteneşte din a face apeluri peste apeluri către suceveni pentru a-şi plăti datoriile, însă se pare că până acum nu a avut succes.

Metoda prin care s-a reuşit încasarea record a datoriilor de la asociaţiile de proprietari către societatea de termoficarea a fost ameninţarea cu debranşarea. Aşadar, fiecare sucevean care avea o datorie considerabilă la asociaţie a fost înştiinţat că va fi deconectat de la apă caldă şi căldură dacă nu îşi achită datoriile. În acest mod, Termica a încasat până pe data de 29 ianuarie puţin sub 3 milioane de lei. Conform directorului Ovidiu Dumitrescu, rezultatul este mulţumitor, însă partea grea de acum începe.

“În sfârşit am reuşit să atingem ţinta propusă pentru încasările de la consumatori. Suntem mulţumiti de rezultat, însă trebuie spus că partea grea de acum începe. Să nu uităm că până la jumătatea lunii aprilie noi trebuie să livrăm agent termic, iar cărbunele la ora actuală ne mai ajunge pentru încă circa 14 zile. Chiar dacă în acest moment încasările sunt mulţumitoare, vreau să îi rog pe suceveni să îşi plătească în continuare datoriile pentru a evita situaţii neplăcute. Ştiu că este greu din punct de vedere financiar, ştiu că probabil mulţi dintre consumatori au luat din altă parte pentru a pune aici, însă este o datorie pe care trebuie să o onoreze. La fel cum facturile pentru curent, telefon şi alte abonamente sunt plătite imediat ce ajung în căsuţa poştală, la fel trebuie procedat şi cu Termica”, a conchis Dumitrescu.

Comentarii Facebook

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.