Liceele selectate în aceasta etapă din judeţul Suceava au fost: Colegiul Tehnic Rădăuţi, Colegiul Tehnic „Mihai Băcescu” Fălticeni, Colegiul Economic ,,Dimitrie Cantemir” Suceava, Colegiul „Alexandru cel Bun” Gura Humorului şi Colegiul Silvic ,,Bucovina” Câmpulung Moldovenesc.
Etapa de pilotare a avut rolul de a evalua şi monitoriza progresul elevilor, ca urmare a participării la program prin culegerea de feedback cu privire la structura serviciului, resursele şi instrumentele utilizate, modalităţi de îmbunătăţire şi adaptare a acestora. Sesiunile de pregătire au fost alternate cu sesiuni de consiliere psihopedagogică cu rol de suport în scopul orientării şcolare şi profesionale şi dezvoltării de competenţe cheie la elevii de liceu (managementul învăţării, organizarea timpului, managementul stresului, etc), în funcţie de profilul elevilor.
Conform Graficului de activităţi al proiectului, în prezent are loc derularea propriu-zisă a programului multiregional de educație. Această etapă se desfășoară în perioada 18 ianuarie 2015 – 17 iunie 2015 în 34 de licee din cele două judeţe implicate (Suceava și Dâmboviţa, câte 17 din fiecare judeţ). Activitatea constă în pregătirea pentru bacalaureat a 3500 de elevi de clasa a XII-a, organizați în câte 85 de grupe în fiecare județ. Vor fi implicați în pregătirea suplimentară 85 de experţi educație şi 20 de consilieri şcolari.
Cele 17 licee din judeţul Suceava sunt: Liceul Tehnologic „Ion Nistor” Vicovu de Sus, Colegiul Tehnic „Al. I. Cuza” Suceava, Liceul Teoretic „Ion Luca” Vatra Dornei, Colegiul Naţional „Ştefan cel Mare” Suceava, Colegiul Economic „Dimitrie Cantemir” Suceava, Colegiul Silvic „Bucovina” C-lung Moldovenesc, Colegiul Tehnic de Industrie Alimentară Suceava, Colegiul Naţional „Eudoxiu Hurmuzachi” Rădăuţi, Colegiul Tehnic „Mihai Băcescu” Fălticeni, Liceul Tehnologic Nr. 1 C-lung Moldovenesc, Colegiul „Andronic Motrescu” Rădăuţi, Colegiul Tehnic „Laţcu Vodă” Siret, Colegiul Tehnic Rădăuţi, Colegiul „Vasile Lovinescu” Fălticeni, Colegiul Naţional de Informatică „Spiru Haret” Suceava, Colegiul Tehnic „Petru Muşat” Suceava și Colegiul „Alexandru cel Bun” Gura Humorului.
Programul de pregătire al elevilor de clasa a XII-a este structurat pe patru componente:
1. Componenta de bază – de formare preponderentă a competenţelor cheie utile în pregătirea susţinerii cu succes a examenelor de bacalaureat (câte 1,5 ore de limba şi literatura română şi matematică pe săptămână).
2. Componenta opţională – de formare a celorlalte categorii de competenţe cheie în funcţie de opţiunile elevilor din grupul ţintă, pe categorii de probe de examen (câte o oră pe săptămână).
3. Componenta de consiliere şi orientare profesională a elevilor din grupul ţintă în vederea alegerii studiilor ulterioare/profesiei în conformitate cu înclinaţii, aptitudini şi abilităţi personale (1-2 ore de consiliere psihopedagogică la două săptămâni).
4. Componenta de evaluare a performanţelor (câte 2 ore pentru fiecare tip de evaluare – iniţială, pe parcurs şi finală).
Proiectul „TEEN PERFORM – Program inovator de îmbunătăţire a rezultatelor şcolare în învăţământul liceal”, cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013 este implementat de Inspectoratul Şcolar Judeţean Suceava în parteneriat cu Inspectoratul Şcolar Judeţean Dâmbovița şi Federaţia Naţională a Asociaţiilor de Părinţi – Învăţământ Preuniversitar Bucureşti.
Lasa un raspuns