Vineri, 23 februarie, Consiliul Județean Suceava a votat, cu 32 de voturi „pentru” și două „împotrivă” proiectul de hotărâre prin care terenul și clădirile Centrului Economic Bucovina Suceava(CEBS), revin în administrarea Consiliului Județean de la Aeroportul Suceava.
La dezbaterea privind preluarea în administrare a tuturor clădirilor de la Centrul Economic Bucovina, din apropierea Aeroportului „Ștefan cel Mare”, și transformarea acestei locaţie într-un parc industrial, a fost prezent și deputatul PSD Cătălin Nechifor.
Acesta a fost invitat să ia cuvântul și a militat pentru amenajarea unui terminal pentru aeroport pe spaţiul de la Centrul Economic Bucovina.
Argumentele deputatului Nechifor, cu privire la Centrul Economic Bucovina Suceava sunt următoarele:
„Daca Centrul Economic nu și-a putut exercita menirea pentru care a fost construit, în cei 11 ani de existenta, îmi este greu să cred că deodată vor da năvala investitori care să facă nu știu ce năzbâtii bio agricole în clusterul pe care actuala conducere a Consiliului Județean dorește să îl construiască pe fonduri europene și asta în condițiile în care la acest moment nu există încă informații certe că așa ceva ar putea fi finanțat.
Al doilea argument arătat de Nechifor este pierderea unor destinații precum cursa Suceava- Torino operat de Tarom și Suceava- Treviso (Veneția) operat de WizzAir. Faptul că WizzAir încă nu a deschis baza pe Suceava, cu toate că acest lucru ar fi trebuit să se fi întâmplat deja, iar, pe de altă parte, Bacaul și-a terminat aerogara modernă și urmează probabil să își refacă și pista, în timp ce Iași-ul abia așteaptă să ne poticnim, sunt riscuri care amenenință dezvoltarea aeroportuara la Suceava.
Împrumutul pe care Consiliul Județean dorește să îl angajeze pentru finanțarea terminalului pe care și-l doresc înghesuit între alte clădiri (17 milioane de lei), din punctul meu de vedere, este greu de operaționalizat, cel mai probabil, comisia de autorizare a împrumuturilor urmând să acord drept de tragere multianuală în tranșe, ceea ce presupune lungirea termenului de execuție și implicit o situație defavorizată în raport cu competitorii direcți Iași și Bacău.
Al patrulea argument arată că prin proiectul pe care îl propuneam eu se obținea și o repunere în circuit a unui patrimoniu care, din păcate, se degradează zi dupa zi – este vorba despre clădirile Centrului Economic Bucovina Suceava – pentru care eu propuneam la momentul 2015 integrarea într-un proiect finanțat din bani europeni, prin POR, de eficiență energetică a cladirilor publice (anvelopare, surse de energie geotermala pentru încălzire iarna și răcire vara, etc.).
Concluzia fostului președinte al CJ Suceava este că deocamdata, aeroportul s-a extins în containere.
„Sigur, am înțeles și rațiunile de costuri, dar ce e ieftin, ieftin rămâne. Vom vedea ce va fi în viitor, însă timp prea mult nu mai are Suceava în raportul cu aeroporturile Iași și Bacău. Și odata decolat avionul ….”, a concluzionat Nechifor.
Lasa un raspuns