Deputatul PNL de Suceava Ioan Balan i-a adresat o interpelare ministrului Educației Naționale, Ecaterina Andronescu, în care cere măsuri concrete pentru îmbunătățirea performanțelor elevilor la Evaluarea Națională.

„Rezultatele obținute de elevii claselor a VII-a și a VIII-a cu ocazia desfășurării simulării pentru Evaluarea Națională au produs un șoc în rândul elevilor, părinților și cadrelor didactice din întreaga țară. De exemplu, la nivelul Județului Suceava, rezultatele obținute la proba de matematică au fost extrem de slabe. Rezultatele elevilor claselor a VII-a și a VIII-a din Județul Suceava sunt inferioare celor înregistrate la nivel național.

Personal, eu am apreciat utilitatea simulărilor examenelor naționale, în scopul precis de a depista din timp nivelul de pregătire al elevilor, adaptarea elevilor cu examenele, determinarea acelor cunoștințe lipsă, precum și adoptarea unor măsuri urgente, astfel încât pregătirea elevilor să fie temeinică atunci când dau evaluările naționale propriu-zise”, a declarat Ioan Balan.

Potrivit deputatului sucevean, din păcate, experiența ultimilor ani ne arată că Ministerul Educației Naționale nici măcar nu s-a obosit să depisteze care este cauza performanțelor atât de slabe ale elevilor, iar între rezultatele de la simulări și rezultatele de la examenele propriu-zise nu au fost modificări semnificative.

„În condițiile în care mai sunt câteva luni care ne despart până la examenul de evaluare națională se pot lua măsuri care să conducă la creșterea promovabilității în rândul elevilor, vă solicit să precizați dacă subiectele de la simulări sunt în acord cu programa școlară”, a transmis liberalul sucevean.

De asemenea, acesta a cerut să afle și ce măsuri au fost dispuse la nivelul inspectoratelor școlare, respectiv la nivelul managementul unităților de învățământ, astfel încât pregătirea elevilor la materiile de examen (limba română/matematică/limba maternă) să crească în mod substanțial performanțele elevilor.

Ioan Balan i-a solicitat Ecaterinei Andronescu să precizeze dacă nu ar fi oportună pregătirea, în mod organizat, în cadrul școlilor, a tuturor elevilor pentru examenele de evaluare națională.

„Astfel, părinții îngrijorați de notele mici obținute de copii nu ar fi nevoiți să apeleze la imoralele meditații individuale, ceea ce implică poveri pe buzunarele familiilor și discrepanțe mari între rezultatele copiilor ale căror familii au posibilități financiare și cele ale copiilor fără resurse materiale”, a explicat deputatul PNL.

În condițiile în care există școli la nivelul cărora elevii au reușit să obțină note de 10 la ambele materii (situații multiple în Județul Suceava), dar și școli unde procentele celor care nu au obținut nota 5 este chiar mai mare decât statistica județeană/națională, Ioan Balan i-a solicitat ministrului Educației să precizeze dacă a dispus evaluări la nivelul calității actului de învățământ.

 

 

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.