Guvernul a aprobat suplimentarea cu 1.000 de posturi a personalului din casele teritoriale de pensii pentru a acoperi deficitul de angajați care să participe la procesul de evaluare a celor aproximativ 5.000.000 de pensii din sistemul public aflate în plată, a informat Ministerul Muncii, într-un comunicat.

Ordonanța de urgență adoptată miercuri, 11 august, stabilește selectarea prin concurs a 1.000 de persoane, 800 cu studii superioare și 200 cu studii liceale, care vor desfășura activitatea în baza unor contracte individuale de muncă încheiate pe perioadă determinată, până la 31 decembrie 2022.

Datele actuale arată că un funcționar dintr-un compartiment de specialitate din casele teritoriale de pensii prestează deja servicii în folosul unui număr de aproximativ 1.800 de pensionari.

În aceste condiții, susține ministerul, numărul necesar de personal este estimat la 5.500 de angajați, față de 3.480 câți există în prezent, din care doar 3.186 au atribuții de stabilire și plată a pensiilor și a altor drepturi prevăzute de acte normative cu caracter special gestionate de Casa Națională de Pensii Publice, precum și de evidență a asiguraților și activitățile conexe. Salariile celor 1.000 de persoane selectate vor fi suportate din bugetul asigurărilor sociale de stat.

Ne-am asumat, inclusiv prin Planul Național de Redresare și Reziliență, să finalizăm procesul de digitalizare a celor 5.000.000 de dosare de pensii până la sfârșitul lui 2022. Pentru a putea respecta acest termen, avem nevoie urgentă de suplimentarea personalului din casele de pensii din toată țara. Digitalizarea dosarelor de pensii este o etapă esențială a procesului de reformă, pentru că ea va permite ulterior recalcularea tuturor pensiilor din România conform noii legi pe care o avem în lucru”, a declarat ministrul muncii, Raluca Turcan, potrivit psnews.ro.

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.