De foarte multe ori, a găsi un loc de muncă potrivit poate fi o călătorie extrem de complicată, dar și o reală posibilitate de introspecție și autocunoaștere. Indiferent dacă ai ocupat sau nu un loc de muncă până în prezent, necesitatea de a găsi jobul potrivit, cu ajutorul căruia să-ți construiești o carieră de succes, apare indiferent de experiență sau de vârstă.
Mai jos, am construit o listă cu sfaturi utile în identificarea unui loc de muncă potrivit intereselor tale, indiferent de domeniul în care vrei să activezi sau de experiența pe care o ai în spate.
Renunță la prejudecăți
În primul rând, renunță la prejudecăți și abandonează toate preconcepțiile pe care le-ai acumulat de-a lungul timpului referitoare la felul în care arată jobul ideal. Deși am fost obișnuiți să evaluăm un loc de muncă după salariul acordat și după funcția ocupată, adevărul este că există mult mai multe aspecte de care trebuie să ținem cont.
În definirea unui loc de muncă sunt importante atât veniturile, cât și sănătatea fizică și psihică, timpul liber sau natura muncii. Deși sună ca un clișeu, este vital să îți placă ceea ce faci, iar acest lucru se poate întâmpla numai dacă abilitățile și competențele tale sunt potrivite jobului ocupat.
Studiază piața și informează-te asupra implicațiilor pe care le au locurile de muncă
Deși ideea de a ocupa o anumită poziție într-o companie poate să pară incitantă, înainte de a aplica pentru un anumit loc de muncă, trebuie să știi în ce constă acesta și ce va presupune activitatea ta zilnică.
Spre exemplu, dacă vrei să știi cum devii agent imobiliar, informează-te, accesează site-uri de profil care descriu activitatea pe care o implică acest loc de muncă și care sunt cerințele principale pentru a fi un agent imobiliar de succes. Cea mai bună recomandare, indiferent de jobul ales, este să gândești în perspectivă.
Planificarea pe termen lung va aduce avantaje considerabile carierei tale. Astfel, nu este suficient să știi cum trebuie să te comporți la interviu sau care sunt abilitățile care îți vor asigura jobul respectiv, ci trebuie să fii informat cu privire la activitățile pe care va trebui să le întreprinzi, care vor fi responsabilitățile tale, dar și ce comportament va trebui să ai pentru a fi performant. Acest tip de gândire va transforma locul de muncă dintr-o simplă activitate pe care o întreprinzi zilnic într-o posibilă carieră de succes.
Definește-ți aptitudinile și gândește-te în ce domeniu ai lucra cu plăcere
Pentru a avea șansa de a fi chemat la interviu și de a ocupa un anumit loc de muncă, trebuie neapărat să corelezi proiecția ta asupra jobului ideal cu aptitudinile pe care le ai. Poate că anumite posturi ți se par atractive prin prisma beneficiilor pe care le oferă, dar este important să te asiguri că abilitățile tale se potrivesc postului respectiv.
Începe prin crearea unui CV unde vei fi nevoit să enumeri abilitățile și competențele pe care le-ai dobândit de-a lungul timpului. Acest prim pas îți va oferi posibilitatea de a te autocunoaște și de a pune pe hârtie toate lucrurile pe care le-ai făcut și care te-au ajutat să acumulezi experiență.
Dacă ești la început de drum și ți se pare că nu ai lucruri semnificative pe care să le împărtășești, nu uita să iei în considerare activitățile școlare, activitățile de voluntariat și toate celelalte lucruri care ți-au adus un plus de cunoaștere.
Oprește-te asupra acelor aptitudini din CV care se potrivesc cu jobul pentru care aplici, descrie-le cât mai clar și detaliază în ce mod ai dobândit anumite abilități. Acesta este modul în care creezi o corelație între experiența ta și cerințele angajatorului cu privire la angajatul ideal pentru acel post.
Pentru a lua o decizie informată cu privire la cariera ta, este important să te documentezi cât mai bine, să afli părerea unor specialiști, să analizezi cerințele postului și să stabilești dacă acestea se potrivesc cu aptitudinile tale sau nu.
Totodată, învață să creezi un CV atrăgător, care să îți evidențieze priceperile și abilitățile și care să fie personalizat în funcție de poziția pentru care aplici.
Analizează toate implicațiile jobului, de la beneficiile materiale până la programul de lucru, distanța pe care trebuie să o parcurgi până la birou sau activitatea pe care va trebui să o prestezi zi de zi. Toate aceste aspecte, aparent neimportante, pot constitui surse de nemulțumire pe termen lung, fapt pentru care trebuie să le acorzi atenția necesară încă de la început.
Sursa foto: shutterstock
Lasa un raspuns