„AJOFM și-a propus să organizeze 55 de cursuri pentru 1.000 de șomeri, pentru 25 de ocupații, iar ca indicatori de performanță ne-am propus ca din acești 1.000 de șomeri care vor fi școlarizați, 250 să reușim să-i și ocupăm. Cursurile pe care intenționăm să le deschidem în luna aprilie sunt cele pentru agenți de pază, operatori calculator, inspectori resurse umane, instalator pentru instalații tehnico-sanitare și gaze. După cum spuneam, ne-am propus ca aceste 25 de ocupații să fie puse la dispoziția șomerilor. Cele mai solicitate sunt cele din domeniul serviciilor – bucătar, ospătar, coafor, manichiură-pedichiură, dar ne-am autorizat între timp, ca și autori de formare profesională pentru competențe antreprenoriale pentru că de fiecare dată am susținut că șomerii ar trebui să aibă în vedere și opțiunea de a crea locuri de muncă, sau să fie proprii lor angajatori. Din cele 55 de cursuri, 10 sunt de inițiere, 43 de calificare și unul de specializare – cel de contabil. Ca și indicator în ceea ce privește ocuparea, pentru anul 2016, AJOFM Suceava are ca și indicator de performanță un număr de 35.500 de șomeri, din care ne-am propus ca un număr de 19.700 să se și angajeze, ca urmare a unui serviciu de care a beneficiat din partea instituției, fie informare sau formare profesională ori consiliere sau mediere”, detaliază directorul AJOFM.
Se pare că oportunitățile pentru șomeri nu se opresc aici, pentru că 200 dintre ei vor putea primi un loc de muncă temporar, în urma unei noi norme metodologice.
„Avem, de asemenea, prevăzut în planul de ocupare, ocuparea temporară a unui număr de 200 de persoane. Această ocupare temporară a reprezentat, până acum 3 ani de zile, o oportunitate de care au beneficiat în special unitățile administrativ teritoriale – în special primăriile, care au reușit prin subvenționarea ocupării temporare a unui loc de muncă să își rezolve niște probleme de interes local, pentru comunitate. Timp de trei ani de zile acest articol nu a mai fost bugetat, însă, începând din acest an, avem norme metodologice și buget pentru ocupare temporară, diferența este că nu mai pot fi beneficiare primăriile și instituțiile publice, ci doar societățile comerciale”, încheie Mirela Adomnicăi.
Lasa un raspuns