Spațiile publicitare și comerciale vor fi închiriate, urmând ca 50% din prețul acestora să intre în conturile administrației județene, în timp ce restul va asigura buna funcționare a aeroportului.
Din lista pe care instituția a făcut-o publică reiese că spațiile publicitare sunt destul de ieftine. În condițiile în care cei peste 800 de metri pătrați ai clădirii aeroportului vor avea nevoie de întreținere, la fel cum și angajații vor avea nevoie de salarii, sumele par destul de mici. O reclamă luminoasă va costa doar 30 de euro pe lună, pe fiecare metru pătrat, în timp ce o reclamă de maximum 90 de secunde va costa 50 de euro pe lună pentru fiecare monitor pe care va fi redată. Un birou de informații sau de prezentare va costa doar 80 de euro pe lună, pentru fiecare metru pătrat ocupat. Acestea sunt prețuri pentru suprafețele utile din interiorul aerogării, în ce suprafețele exterioare sunt cu aproximativ 10% mai ieftine. Bancomatele și automatele pentru băuturi, snack-uri sau țigări vor costa 40-50 de euro pentru fiecare metru pătrat ocupat, în timp ce spațiile publicitare nu depășesc 30 de euro pe metru pătrat.
Birourile pot fi cele mai ieftine, pentru că pentru ele, companiile vor trebui să plătească doar 3.5 euro pe metrul pătrat, pe lună, astfel că, chiar și în condițiile în care aerogara ar avea doar birouri închiriate pe toți cei 869 de metri pătrați disponibili, tot nu ar câștiga mai mult de 3000 de euro pe lună.
În condițiile în care întreținerea pistelor, aeroportului și susținerea salariaților, depășește cu siguranță această sumă, să sperăm că se vor închiria foarte multe automate și birouri de informații. Nota pozitivă a acestei hotărâri pare a fi că, deși bugetul județean va câștiga 50% din toate încasările aeroportului, va trebui, cel mai probabil să le reinvestească tot acolo, pentru întreținere și salarii.
Lasa un raspuns