Accidentul feroviar, petrecut noaptea trecută în localitatea Tempi din Grecia, unde două trenuri s-au ciocnit frontal și cel puțin 36 de oameni au murit, potrivit celui mai recent bilanț, naște tot mai multe întrebări despre cauzele tragediei. O primă ipoteză ar putea fi că sistemele electronice de control al traficului feroviar ar fi defecte. Președintele asociației mecanicilor de locomotivă din Grecia, Kostas Genidounias, a declarat pentru presa locală că nici semafoarele, nici indicatoarele și nici sistemele electronice de control al traficului nu funcționează de ani buni pe ruta pe care circulau cele două trenuri, Atena – Salonic.
„Nimic nu funcționează. Totul se face cu un factor uman, manual. Suntem în modul manual tot drumul de la Atena până la Salonic”, a declarat Kostas Genidounias la ERT, potrivit kathimerini.gr. Acesta a adăugat că „nici indicatoarele nu funcționează, nici semafoarele, nici controlul traficului. Dacă acestea ar funcționa, mecanicii ar vedea semnalul roșu și trenurile s-ar opri la 500 de metri unul de celălalt”.
Preşedintele Asociației mecanicilor de locomotivă a subliniat că muncitorii au protestat de multe ori faţa de nefuncționalitatea acestor sisteme. Acesta a precizat că la locul tragediei este o linie dublă și nu poate înțelege de ce cele două trenuri au fost găsite pe aceeași linie. „Dacă se lucrează undeva, sunt ramuri care direcţionează trenurile. Aici linia este dublă şi s-au găsit două trenuri pe aceeaşi linie. Unul cobora şi celălalt urca”, a spus şocat Genidounias.
„A fost o greșeală umană”
La rândul său, președintele Federației Căilor Ferate, Yannis Ditsas, a declarat la ERT că este vorba despre o eroare umană. „Oricât de ciudat ar părea, aceasta este o greșeală. S-a întâmplat ceva ce va fi investigat de autorități, dar s-a făcut o greșeală. Fiecare tren pleacă din gară sub responsabilitatea șefului de gară”, a spus acesta, adăugând că nu poate ști dacă greșeala a fost făcută la sol sau în tren.
Răspunzând la motivul pentru care mecanicul depune mărturie împreună cu șeful de gară, Ditsas a spus că comenzile sunt date de biroul stației, iar modificările necesare se fac electric.
Referitor la împrejurările producerii accidentului, a precizat că mecanicul de tren nu poate ști dacă pe aceeași linie mai vine un tren, lămurind că mecanicul respectă ordinele și se înregistrează eventualele convorbiri cu șeful de gară.
Ciocnirea celor două trenuri a fost urmată de o explozie şi apoi de un incendiu puternic
Cel puţin 36 de persoane au murit şi 85 sunt rănite, în urma celui mai grav accident feroviar din ultimele decenii petrecut în Grecia, potrivit celui mai recent bilanţ, citat de Reuters.
Ciocnirea celor două trenuri a fost urmată de o explozie şi apoi de un incendiu puternic. Cele două trenuri circulau pe aceeaşi cale ferată când s-au ciocnit unul de celălalt, în apropiere de Larissa. Dintre cei 85 de răniţi, 66 au fost internaţi în spital, iar şase se află la terapie intensivă, potrivit news.ro.
Accidentul a avut loc în momentul în care trenul de pasageri a ieşit dintr-un tunel. Vagoanele deraiate, grav avariate, cu geamuri sparte, precum şi coloane groase de fum încă puteau fi văzute miercuri dimineaţă la faţa locului, unde salvatorii căutau încă supravieţuitori.
Aproximativ 250 de pasageri dintr-un total de 350 au fost evacuaţi în siguranţă la Salonic cu autobuze.
Tragedie în Grecia. Mărturiile pasagerilor care au scăpat cu viaţă din „trenul morţii”
Unii dintre ei au reuşit să discute cu supravieţuitorii accidentului feroviar, care au descris clipe de groază. „Am auzit o bubuitură. Apoi, haos”, povesteşte cineva, conform Reuters. „Mamă, mi-a luat foc părul. Nu ştiu cum am scăpat cu viaţă”, a povestit o tânără, potrivit Kathimerini. O altă mamă încearcă, disperată, să dea de urma fiicei sale.
În total, cinci autobuze au ajuns la Gara din Salonic, pentru a prelua pasageri şi a-i transporta în oraşul vechi. Majoritatea au urcat în stare de şoc, prăbuşindu-se în braţele rudelor îngrijorate. Unii au izbucnit în lacrimi. „Au fost câteva secunde care au părut un secol”, mărturiseşte unul dintre primii salvatori care au ajuns la faţa locului.
„Am crezut că o să mor”, spune un bărbat care se afla aproape de primele vagoane care au fost înghiţite de flăcări. Apoi, a văzut trenul căzând de pe şine. „Oamenii ţipau, fetele plângeau în hohote. Din fericire, uşa din spate s-a deschis şi am putut coborî cu toţii”, a descris un alt pasager, scrie observatornews.ro.
Lasa un raspuns