Peste 23.000 de pasageri au fost afectați de întârzierile zborurilor în aeroporturile din România, vara trecută, potrivit unui studiu AirHelp, lider mondial în obţinerea de compensaţii pentru zboruri întârziate, anulate sau suprarezervate.
Studiul mai arată și că în 2018, aproximativ 10.000 de pasageri români care au fost afectați de întârzieri mai mari de trei ore, anulări sau refuz la îmbarcare au primit compensații de până la 600 de euro. Restul nu au solicitat încă acest lucru din partea companiilor aeriene. Legislația europeană le dă dreptul să depună cerere timp de trei ani de la incident.
Același număr de pasageri este așteptat și în acest an să solicite despăgubiri, în condițiile în care AirHelp se așteaptă ca și sezonul 2019 să fie marcat de multe zboruri întrerupte.
Cei mai mulți dintre pasageri care au întâmpinat probleme în anul 2018 au avut zboruri cu plecare din București, Cluj-Napoca sau Iași. La polul opus, sunt pasagerii care au decolat din Suceava, Satu Mare și Craiova.
„Întârzierile și anulările curselor aeriene sunt printre câteva dintre numeroasele probleme pe care le întâmpină pasagerii companiilor aeriene.
Aeroporturile depun eforturi constant pentru a oferi cele mai bune condiții pasagerilor lor, plecând de la opțiunile pentru alimente și cumpărături, la calitatea serviciilor până la performanța la timp.
Aeroportul ”Ștefan cel Mare – Suceava” alocă în acest sens toate resursele umane și materiale disponibile, iar în colaborare cu celelalte structuri care își desfășoară activitatea pe aeroport – R.A. ROMATSA, Brigada Antitero a Serviciului Român de Informații, Poliția de Frontieră și Biroul Vamal, împreună cu compania care se ocupă de handlingul pasagerilor și bagajelor acestora, reușește să obțină performanța la timpul de deservire al aeronavelor și pasagerilor, lucru apreciat și de către operatorii aerieni”, a transmis directorul Aeroportului Suceava, Ioan Măriuța.
Lasa un raspuns