Suceava găzduiește vineri, 22 februarie, un eveniment care aduce laolaltă copii și tineri din nouă localități situate în destinațiile de ecoturism Ținutul Zimbrului și Țara Dornelor. Membri ai cluburilor de inițiativă comunitară GreenIMPACT, aceștia au lucrat împreună timp de aproape doi ani pentru a descoperi patrimoniul local al zonelor în care trăiesc și pentru a învăța cum să contribuie la promovarea și valorificarea lui.

Gala Tineri în acțiune pentru ecoturism, care are loc de la ora 14.00, în sala de Conferințe a hotelului Continental din Suceava, începe cu o prezentare a programului GreenIMPACT și a organizației care-l derulează, Fundația Noi Orizonturi, și continuă cu un Târg de șezători în care copiii vor expune produsele și serviciile pe care le-au gândit în proiectele implementare până acum.
Veți avea astfel ocazia să aflați cum au contribuit copiii din Panaci la nașterea brandului comunei, cunoscută drept „Tărâmul izvoarelor”, după ce copiii au mobilizat întreaga comunitate să redescopere 17 izvoare cu apă minerală; cum au trezit la viață elevii din Dorna CandrenilorCasa Tradițională, organizând evenimente de promovare a meșteșugurilor tradiționale; cum au reușit copiii din Bîra – județul Neamț – să culeagă într-o carte de bucate rețete străvechi, unele mănăstirești, și să o vândă online și cum au plănuit cei din Vînători-Neamț – județul Neamț – să-i facă pe turiști să ia cu ei acasă urma de zimbru.
La eveniment participă, pe lângă reprezentanții cluburilor (profesorii-coordonatori și câte doi membri) și partenerii pe care copiii și i-au făcut în comunitate – primari, directori de școli, reprezentanți ai GAL-urilor, Reprezentanți ai Inspectoratelor Școlare Județene, administrațiile de management ale ecodestinațiilor, antreprenori, proprietari de pensiuni, reprezentanți ai unor asociații de mediu/turism, meșteșugari etc.
Cluburile de inițiativă comunitară pentru tineri GreenIMPACT, înființate în zone cu destinație ecoturistică de Fundația Noi Orizonturi cu sprijinul unor parteneri care cred în valoarea acestei inițiative – Romanian-American Foundation, Lidl Romania, Banca Transilvania, Fundatia Orange, Trasmec și Rotary Visio – au misiunea de a promova patrimoniul local. Peste 600 de copii, majoritatea din mediul rural, învață astfel despre comorile pe care le au acasă și despre cum pot să le pună mai bine în valoare. În acest proces ei devin mai implicaţi, mai responsabili şi mai încrezători în forţele proprii, dobândind valori, atitudini şi abilităţi care pot să-i ajute cu adevărat în viață.

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.