Să rulezi cu anvelopele de iarnă pe timp de vară este o idee la fel de proastă ca aceea de a circula iarna cu anvelopele de vară. O idee și mai proastă este să folosești anvelopele de iarnă cu care ai mers toată vara și pe timp de iarnă.

Dacă ți se pare că e scump și că ai o mare bătaie de cap cu faptul că trebuie să schimbi anvelopele de două ori pe an, în funcție de sezon, specialiștii de la anvelope.ro îți spun că este mult mai scump să nu faci asta și să rulezi vara cu anvelope de iarnă și iarna cu anvelope de vară.

Dacă pentru perioada de iarnă există reglementări în codul rutier privind folosirea anvelopelor de iarnă, pentru perioada de vară nu există nicio precizare în acest sens. Deci, teoretic, nu încalci nicio regulă dacă vara trecută ai folosit anvelopele de iarnă cumpărate în urmă cu un sezon. Dar e ca și când ai merge vara la piscină în bocanci și iarna la schi în sandale.

Dacă ai ajuns să citești acest text și ai mers toată vara cu anvelopele de iarnă fără să ți se întâmple nimic, atunci te poți considera norocos. Conform unor teste efectuate de ADAC, distanța de frânare pe timp de vară cu anvelopele de iarnă poate fi mai mare cu până la 16 metri în condițiile respectării limitelor de viteză legale. Tot în cadrul acestui test s-a constatat că cu cât anvelopele de iarnă erau mai noi, cu atât distanța de frânare era mai mare.

De asemenea, și pe suprafață udă comportamentul anvelopelor de iarnă la temperaturi ridicate lasă mult de dorit. Din cauza profilului de rulare, conceput pentru a-ți oferi o aderență cât mai bună în condiții de zăpadă și gheață, apa nu este disipată la fel de ușor și riști să te confrunți cu fenomenul de acvaplanare.

Stabilitatea pe viraje, aderența și tracțiunea lasă și ele mult de dorit. Și, în plus, ai și costuri mai mari pentru că rularea cu anvelope de iarnă pe timp de vară duce la creșterea consumului de combustibil.

Iar dacă ți se pare că ai făcut o economie acum că nu mai trebuie să schimbi anvelopele de iarnă, cu care ai rulat toată vara trecută, te înșeli. Compoziția anvelopelor de iarnă este complet diferită de cea a anvelopelor de vară și la temperaturi ridicate acestea se degradează mult mai rapid. Astfel, dacă ai circulat un singur sezon cu anvelopele nepotrivite sunt șanse mari ca acestea să ajungă la un nivel de uzură care nu îți mai oferă siguranță nici în anotimpul pentru care au fost concepute.

Da, poate ți se pare că este o mare bătaie de cap să ai două seturi de anvelope pentru mașina ta, unele de iarnă și unele de vară, dar specialiștii anvelope.ro te asigură că aceasta este cea mai bună alegere pentru tine și familia ta din punctul de vedere al siguranței, dar și al costurilor finale.

 

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.