Legea privind modificarea amenzilor în cazul şoferilor care circulă fără rovinietă a fost promulgată de preşedintele Klaus Iohannis, iar actul normativ corectează un document guvernamental din 2002, în sensul actualizării cuantumului amenzilor pentru lipsa rovinietei valabile.
Majorarea cuantumului pentru amenzile aplicabile şoferilor care nu şi-au plătit taxa de drum a fost motivată prin faptul că o actualizare a amenzilor nu s-a mai făcut de 12 ani, în timp ce, din 2010 şi până în prezent, rovinieta s-a scumpit cu 20%.
Astfel, cuantumul amenzii contravenţionale pentru autoturisme este acum de minimum 275 de lei, în timp ce pentru vehicule de transport marfă cu masa totală maximă autorizată mai mică sau egală cu 3,5 tone suprataxa este de minimum 950 de lei şi de maximum 1.900 de lei. Apoi, în cazul vehiculelor de marfă cu masa totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone, dar mai mică sau egală cu 7,5 tone, amenda este minimum 1.550 de lei şi de maximum 3.100 de lei, scrie adevarul.ro.
Pe de altă parte, pentru camioanele cu masa totală maximă autorizată mai mare de 7,5 tone, dar de cel mult 12 tone, amenda va fi de acum de minimum 2.750 de lei şi de maximum 5.500 de lei, în timp ce pentru vehiculele de categoria următoare (masa totală maximă autorizată mai mare sau egală cu 12,0 tone, cu maximum 3 axe) suprataxa pentru neplata rovinietei este de minimum 3.550 de lei şi de maximum 7.100 de lei. Cea mai mare amendă se înregistrează, aşa cum era şi normal, la categoria TIR, cota minimă fiind de 5.950 de lei, iar cea maxima atingând 11.900 de lei. În fine, nici autocarele nu scapă la neplata rovinietei, suprataxa fiind de minimum 2.750 de lei şi de maximum 5.500 de lei.
PROBLEME SUNT LA TRANSPORTATORI
Alin Şerbănescu, purtătorul de cuvânt al Minsterului Transporturilor, a declarat că aceste amenzi îi vizează în special pe transportatorii care nu plătesc aceste taxe. „După cum se vede, amenda în cazul autoturismelor creşte cu numai 25 de lei. Probleme avem cu transportatorii care nu îşi achită aceste taxe, mai ales că ei strică cel mai mult calea de rulare din cauza greutăţilor mari. Aici amenda creşte de câteva ori. Vreau să subliniez că scopul nostru nu este să dăm amenzi pentru că acestea se duc la bugetul de stat. Mai exact, scopul nostru este să încasăm taxele, deoarece acestea ajung la Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), iar banii pot fi folosiţi la repararea sau chiar îmbunătăţirea infrastructurii rutiere”, a precizat pentru „Adevărul” Alin Şerbănescu.
Lasa un raspuns