”Guvernul Ponta ar putea intra în Cartea Recordurilor la secţiunea incompetenţă, nepăsare şi dispreţ, dacă ar candida cu șoseaua de centură nefinalizată. N-ar trebui decât să candideze cu proiectul variantei ocolitoare a municipiului Suceava şi ar câştiga detaşat. Centura Sucevei trebuia finalizată în anul 2012. Lucrările executate până să vină Ponta la guvernare erau aproape de 90%! Două-trei luni dacă mai continuau lucrările, acest obiectiv era finalizat în iunie 2012. Însă, în patru ani de zile, măreaţa guvernare PSD nu a fost în stare să finalizeze restul de 10%. Mai mult, într-un dispreţ uluitor, în octombrie ministrul PSD de la transporturi şi şeful CJ Suceava se lăudau că ar fi posibil ca centura să fie finalizată în vara lui 2016! De ce aşa târziu? „Pentru că abandonarea şantierului vreme de patru ani a degradat deja lucrarea şi sunt necesare reabilitări la unele lucrări deja executate”, consideră Bălan.
Totodată, deputatul PNL este de părere că Suceava a rămas la fel de izolată de restul ţării, de parcă nu ar aparţine României.
„De la Suceava la Bucureşti, pe rutier, nu se mai fac 6 ore, ci de la 7 ore în sus, pentru că drumul este tot mai prost, tot mai accidentat şi mai periculos. Calea ferată e vai de ea, iar aeroportul de la Salcea, care ar fi putut să fie un hub regional de transport internaţional de călători şi de marfă şi un generator de locuri de muncă pentru suceveni, este încă un muzeu în aer liber pe care operează 2-3 curse, şi acelea interne. Patru ani pierduţi pentru Suceava, patru ani pierduţi pentru bucovineni, deşi toţi anii aceştia au plătit prin noi şi noi taxe incompetenţa lui Ponta”, a spus parlamentarul liberal.
Ioan Bălan revoltat de modul în care Guvernul Ponta a distrus toate proiectele din infrastructura de transport rutier din România
Totodată, Ioan Bălan s-a declarat revoltat de modul în care Guvernul Ponta a distrus toate proiectele din infrastructura de transport rutier din România. „Mă feresc să folosesc cuvinte prea dure atunci când critic politicile guvernamentale, însă ceea ce a făcut Guvernul Ponta la capitolul transporturi nu poate fi descris decât prin dezastru. Patru ani cât s-au aflat la guvernare, miniştrii PSD de la transporturi au mâzgălit în dispreţ harta României cu mii de kilometri de autostrăzi, mii de kilometri de centuri ocolitoare, mii de kilometri de drumuri expres. Au făcut şi desfăcut mai bine de doi ani un Masterplan pentru transporturi, care nici astăzi nu este aprobat de Comisia Europeană”, a subliniat vicepreşedintele PNL pentru regiunea nord est.
El a adăugat că după ce şi-a dat doctoratul în tunul de la autostrada abandonată Comarnic-Braşov, Ponta a girat şi dezastrul de pe Sibiu-Orăştie, pentru care, mai mult ca sigur, românii vor plăti din buzunarele lor sute de milioane de euro.
„Patru ani s-au plâns că nu au suficienţi bani pentru infrastructură, iar în octombrie am aflat de la acelaşi Guvern Ponta că România nu a cheltuit peste 1,74 miliarde de euro din banii gratuiţi de la Uniune. Românii trebuie să ştie că, din aberanta supra-acciză la carburanţi, din acei 7 eurocenţi plătiţi pentru fiecare litru cumpărat la pompă, numai în primul an s-au strâns la buget peste 640 milioane de euro, din care se puteau construi cel puţin 170 kilometri de autostradă la şes şi peste 100 de kilometri la deal şi munte. Degeaba propaganda mincinoasă a PSD continuă să meargă din inerţie şi să spună că Guvernul Ponta a fost un guvern bun. Dezastrul lăsat în urmă vorbeşte de la sine: toate proiecte de investiţii au fost blocate sau distruse, finanţările pierdute, banii irosiţi, iar datoria publică a ţării a crescut din 2012 până în 2015 cu peste 90 miliarde de lei. Unde s-au dus toţi banii aceştia, numai Ponta şi Dragnea ştiu, pentru că la români nu a ajuns un leu”, a conchis vicepreședintele regional al PNL.
Lasa un raspuns