Industria serviciilor SEO este imprevizibila si volatila sunt de parere cei care activeaza in acest domeniu. S-au facut si glume pe acest subiect, una dintre ele sunand chiar asa: daca un specialist SEO intra in hibernare si se trezeste dupa un an, poate sa simta ca face parte din alta generatie. Un alt inside joke face referire la faptul ca industria SEO este la fel de imprevizibila ca actualizarile algoritmului pe care Google le lanseaza ocazional.

In 2022, s-au intamplat si inca se intampla multe in sectorul optimizare SEO, iar cele mai importante noutati sunt redate in continuare:

SEO video obtine doua date structurate dedicate si anume Seek Markup si Clip Markup de la Google, care au rolul de a ajuta continutul video sa apara in rezultatele cautarilor cu momentele cheie. Functia momente cheie a fost disponibila pana de curand doar pentru videoclipurile incarcate pe youtube. In acest mod, acele clipuri de pe platformele video pot aparea mai usor in cautarile Google, la fel ca orice alt continut dorit de utilizator;

Inteligenta artificiala avansata – Google a depus eforturi pentru a-si imbunatati calitatea rezultatelor cautarii folosind aceasta componenta, ceea ce a dus la dezvoltarea MUM (care este un acronim pentru Multitask Unified Model). Potrivit expertilor Google, noul model de procesare a limbajului natural MUM este de 1000 de ori mai puternic decat BERT, predecesorul sau, fiind capabil de multitasking: analizarea videoclipurilor, a imaginilor si a textelor in 75 de limbi. Practic, combinand diferite aspecte ale interogarii de cautare, Google MUM va incerca sa inteleaga sentimentele, contextul, entitatile sau intentia utilizatorului, pentru a-i oferi strict ce se asteapta sa primeasca.

Indexarea pasajelor – Google a anuntat si un nou algoritm numit Passage Indexing (Indexarea Pasajelor). Potrivit companiei, aceasta este o functie automata care trage sectiuni din pagini in rezultatele motorului de cautare, chiar daca pagina respectiva acopera un subiect usor diferit de cel principal. Cum functioneaza? Firma de promovare site SeoPower.ro subliniaza explicatia care vine de la Google: „sa presupunem ca va doriti sa cautati ceva destul de nisat, cum ar fi cum pot determina daca ferestrele casei mele sunt din sticla UV. Aceasta este o intrebare destul de dificila si se primesc o multime de rezultate, cu pagini web care vorbesc despre sticla UV, dar nimic din toate acestea nu ajuta. Noul algoritm poate urmari direct acest pasaj de pe un forum DIY care raspunde la aceasta intrebare”.

Core Web Vitals – inainte de indexarea pasajelor, comunitatea de promovare SEO era innebunita dupa Core Web Vitals, anuntat inca din decembrie 2020 ca fiind un factor de ranking (de clasare) ce va influenta puternic SEO in 2022. Acesta reprezinta un update al Google, care a fost implementat din mai 2022 si care masoara experienta reala a utilizatorilor unui anumit site, bazandu-se pe trei lucruri: Largest Contentful Paint (LCP) – care reprezinta cea mai mare bucata de continut din paginile unui site, First Input Delay (FID) – viteza de interactiune a utilizatorului cu site-ul si Cumulative Layout Shift (CLS) – care reprezinta stabilitatea vizuala a site-ului. Toate aceste semnale de clasificare a rezultatelor organice nu au decat un singur scop: satisfacerea consumatorilor. Conform Google, algoritmii utilizati vor analiza mult mai atent urmatoarele aspecte: viteza de incarcare a paganilor intr-un site, stabilitatea vizuala si capacitatea de reactie.

Lumea se schimba si, odata cu ea, tehnologia avanseaza la un nivel fara precedent. A tine pasul cu noutatile reprezinta modalitatea cea mai buna de pregatire intr-un domeniu, fie ca este vorba de SEO sau de oricare altul.

 

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.