Activitatea de control la furnizorii de servicii medicale s-a desfăşurat în baza Planului de control pe anul 2016 avizat de către Direcția Generală Monitorizare, Control și Antifraudă a C.N.A.S. Bucureşti și aprobată de către preşedintele director general al C.A.S. Suceava.
Acesta a menționat că au fost efectuate un număr de 63 acțiuni de control, din care 49 acțiuni de control tematic și 14 acțiuni de control operativ. Astfel, au fost efectuate 22 acțiuni de control la medicii de familie, 9 acțiuni de control la medicii specialiști din ambulatoriul de specialitate clinic, 9 acțiuni de control la furnizorii de servicii medicale paraclinice, 4 acțiuni de control la medicii dentiști, 6 acțiuni de control la unitățile medicale spitalicești, 1 acțiune de control la furnizor de servicii medicale de recuperare-reabilitare și 12 acțiuni de control la farmacii.
„În urma acțiunilor de control s-au dispus un număr de 98 măsuri și s-a imputat furnizorilor suma totală de 531.989,98 lei. S-a dispus, de asemenea, măsura de reziliere a contractului încheiat cu CAS Suceava în cazul unui medic de familie, 4 medici specialiști din ambulatoriul de specialitate clinic și un furnizor de servicii medicale paraclinice”, a menționat Bleorțu.
Principalele probleme identificate în cursul acțiunilor de control au fost: nerespectarea programului de lucru prevăzut prin contract cu CAS Suceava în cazul a 7 medici de familie, 1 medic specialist și 2 medici dentiști; nerespectarea protocoalelor de prescriere a medicamentelor în cazul a 19 medici de familie; neintroducerea în sistemul informatic a prescripțiilor medicale off-line, în termen de 30 de zile de la data prescrierii, în cazul a 8 furnizori de servicii medicale; raportarea unor servicii medicale neefectuate, în cazul a 4 medici specialiști din ambulatoriul clinic și 2 medici dentiști; servicii medicale raportate eronat, în cazul a 2 medici dentiști; servicii medicale raportate de medici de familie și medici specialiști, precum și rețete compensate sau gratuite prescrise pentru afecțiuni acute/subacute, pentru asigurați pe perioada internării acestora în unități medicale spitalicești din județ.
Lasa un raspuns