Ministerul Finanțelor a pus în dezbatere publică un proiect de modificare a Ordonanței de urgență pentru reglementarea și completarea unor măsuri fiscal și bugetare și modificarea unor acte normative, conform căruia toate firmele trebuie să renunțe la casele de marcat, cu role, în favoarea jurnalelor electronice, de la 1 mai 2018.

Actul normativ conține și prevederi noi, referitoare la furnizorii caselor de marcat, care vor trebui să fie autorizați de o comisie de specialitate a ministerului de Finanțe.

Nota de fundamentare a proiectului conține doar argumentele modificărilor, nu și impactul bugetar al unei asemenea schimbări: “Având în vedere faptul că, la această dată, se înregistrează un decalaj de peste 3 luni față de calendarul prevăzut de lege pentru implementarea aparatelor de marcat electronice fiscale cu jurnal electronic, precum și necesitatea identificării celor mai bune soluții de reglementare a unor aspecte tehnice cu grad mare de dificultate,care se regăsesc la nivelul legislației secundare, se impune revizuirea termenelor de implementare prevăzute de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 91/2014, cu modificările și completările ulterioare”.

Modificările propuse sunt:
începând cu data de 1 mai 2018, se interzice comercializarea aparatelor de marcat electronice fiscale cu rolă jurnal (de generație veche);
începând cu data de 1 mai 2018, toți operatorii economici care au obligația de a utiliza aparate de marcat potrivit legii, au obligația de a utiliza numai case de marcat cu jurnal electronic;
începând cu data de 1 februarie 2018, Comisia de autorizare a distribuitorilor pentru aparate de marcat electronice fiscale avizate tehnic, autorizează numai distribuitori pentru aparatele de marcat electronice fiscale echipate cu jurnal electronic.

Articolul II
(2) Începând cu data de 1 mai 2018, se interzice comercializarea aparatelor de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

Ministerul de Finanțe are termen până la finele acestei luni să modifice și să completeze Normele metodologice ale OUG nr. 28/1999, să aprobe procedura de avizare tehnică a modelelor de aparate noi, cu jurnal electronic și să aprobe informațiile conținute în registrul național de evidență a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate în județe și în sectoarele municipiului București, pentru înregistrarea acestor date.

La articolul 3^1, alineatul (5) se modifică și va avea următorul cuprins:
(5) Procedura de conectare a aparatelor de marcat electronice fiscale, precum și data începând cu care acestea se conectează la sistemul informatic naţional de supraveghere şi monitorizare a datelor fiscale, se aprobă prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, până la data de 1 iunie 2018. “
Proiectul de ordonanță conține, de asemenea, modificarea unor sancțiuni în cazul celor care nu respectă noile prevederi: contopirea unor contravenții, reanalizarea cuantumului unor sancțiuni contravenționale, din perspectiva gradului de pericol social al faptei săvârșite, dar și excluderea, în anumite condiții, a posibilității de a achita pe loc sau în termen de 48 de ore de la data încheierii procesului-verbal, ori de la data comunicării, a jumătate din minimul amenzii, în scopul de a descuraja operatorii economici să mai repete săvârșirea aceleiași contravenții într-o anumită perioadă de timp.
După termenul de dezbatere publică, ordonanța va fi supusă aprobării Guvernului.

 

Sursa: www.legestart.ro

One Response

  1. Valentin

    Felicitari celui care a realizat articolul! Pe langa faptul ca se vorbeste despre case de marcat iar in imagine apare un calculator cu banda, titlul nu are absolut nici o legatura cu realitatea din moment ce spuneti ca nu vor mai fi valabile casele de marcat cu role. In text scrie clar ca “începând cu data de 1 mai 2018, se interzice comercializarea aparatelor de marcat electronice fiscale cu rolă jurnal (de generație veche);” ceea ce inseamna ca toate casele de marcat de pe piata vor avea o singura rola pe care vor fi tiparite bonuri fiscale pentru clienti si diferite rapoarte din memoria fiscala.

    Răspunde

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.