Mediul concurenţial acerb, condiţiile actuale ale pieţei şi posibilităţile de dezvoltare şi acaparare a noi segmente de piaţă determină orice manageri şi antreprenori să abordeze o chestiune tot mai vehiculată în ultima vreme. Este vorba despre certificare ISO, o necesitate pentru orice business actual. Supravieţuirea pe piaţă şi uneori depăşirea concurenţei poate fi obţinută doar prin certificarea calităţii actului managerial şi tuturor proceselor dintr-o organizaţie, exact ceea ce oferă o certificare ISO conformă cu familia de standarde ISO 9000.

De ce este importantă o certificare ISO?

Orice organizaţie doreşte să îşi facă un renume în domeniul în care activează, care vrea să îşi surclaseze competitorii şi să ateste cele mai bune practici în materie de management, organizare şi orientare către client trebuie să aibă ca obiectiv obţinerea unei certificări ISO.

Condiţiile de concurenţă acerbă din orice domeniu actual transformă o certificare ISO în atuul obligatoriu, acel element distinctiv ce poate face deosebirea între organizaţii ce oferă soluţii similare pentru consumatori. Certificare ISO înseamnă astfel, în egală măsură, practici şi tehnici manageriale şi organizaţionale de calitate, înseamnă orientare către client şi satisfacerea nevoilor acestora şi implicit creşterea gradului de încredere a furnizorilor, clienţilor, partenerilor, investitorilor şi oricăror alte terţe persoane în practicile şi metodele organizaţiei.

Avantajele ce rezultă dintr-o certificare ISO

Nu întotdeauna piaţa impune necesitatea unei certificări ISO. Există situaţii în care aceasta nu este necesară, iar pe de altă parte există situaţii în care atestarea calităţii proceselor manageriale şi a practicilor unei organizaţii este o absolută necesitate şi reprezintă o condiţie pentru continuarea activităţii. Cert este că tot ceea ce ţine de o certificare ISO face referire la calitate – aceasta, la rândul său, poate fi privită distinct:

  • Clientul apreciază calitatea ca fiind gradul de satisfacţie obţinut prin utilizarea produselor şi serviciilor puse la dispoziţie de către organizaţie.
  • Furnizorul percepe calitatea privind din perspectiva respectării obligaţiilor asumate de către organizaţie în urma contractelor încheiate.
  • Angajatul consideră organizaţia de calitate în măsura în care se respectă acele condiţii de lucru şi beneficii materiale negociate şi stabilite prin contractul de muncă încheiat.
  • Pentru un acţionar, calitate înseamnă posibilitatea de recuperare rapidă a capitalului investit în afacere, dar şi obţinerea profiturilor aşteptate.
  • Pentru instituţiile statului, calitatea într-o organizaţie este reflectată de faptul că produsele şi serviciile pe care le oferă sunt în conformitate cu reglementările legale în vigoare.

După cum se poate observa, abordarea în ceea ce priveşte calitatea cunoaşte numeroase puncte de vedere. O certificare ISO întruneşte însă toate aceste aspecte. Ceea ce se poate obţine printr-o certificare ISO se referă în primul rând la avantajul asupra concurenţei. Prin această atestare creşte gradul încrederii consumatorilor în produsele şi serviciile oferite de organizaţie.

Moralul personalului, eficienţa şi productivitatea cunosc de asemenea îmbunătăţiri, iar per total organizaţia cunoaşte o evoluţie ascendentă. Din toate aceste motive, un pas deosebit de important pe care trebuie să îl aibă în vedere orice antreprenor, îl reprezintă obţinerea unei certificări ISO prin intermediul organismelor ce furnizează astfel de servicii – www.iqcr.ro. Progresul permanent al organizaţiei este astfel garantat, calitatea actului managerial este certificată, iar plusul de valoare adus de o certificare ISO conferă organizaţiei avantajul concurenţial.

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.