Luni seară lângă Suceava, un tir s-a pus capră în calea oamenilor care încercau să ajungă acasă pe relația Suceava – Gura Humorului, adică DN 17 în limbaj automobilistic. Deși știam ca iarna nu-i ca vara, cele 2 ore de blocaj total ridică câteva semne de întrebare.

Explicațiile venite de la Prefectul județului, cu ploaia înghețată la nivelul asfaltului și problemele apărute la nivelul circulației sunt sigur normale. Nu înțelegem însă de ce oamenii au stat blocați în câmp o oră fără să apară alte ajutoare decât 2 echipaje de poliție, mai preocupate de adâncimea profilui pneurilor TIR-ului care a derapat decât de starea oamenilor și 2 echipaje SMURD venite probabil să-i resciteze pe cei morți de plictiseală în așteptarea utilajelor de la drumuri.

Distanța dintre Suceava și intersecția de la Trei Movile este ridicol de mică iar explicația de care credem că avem nevoie este DE CE a fost nevoie să se deplaseze ISU și prefectul la un biet ambuteiaj de circulație, pe românește, cine pe cine a așteptat? Din câte cunoaștem noi, contractul cu firmele care asigură circulația pe timp de iarnă are și o limită maximă a intervenției utilajelor și ne îndoim că aceasta este de nivelul orelor.

Mai mult decât atât, dacă pentru un banal derapaj care blochează o șosea, e nevoie de 2 ore, ce vor face respectivii drumari în cazul unui viscol sănătos care va închide șoseaua în 3-4 puncte, puncte de care DN17 nu duce lipsă? Vor mai interveni sau vor aștepta primăvara? Ce înseamnă în mintea acestor amploaiați că oameni sigur nu-i putem numi, asigurarea circulației normale pe timp de iarnă? Pentru că statul în garaje sigur nu folosește, iar mai mult de o oră pentru a străbate 8 kilometri este o viteză demnă de o țestoasă bolnavă de sciatică. Propunem cu seriozitate o lege care să ne oblige să curățăm zăpada înaintea utilajelor ca să poată și ele ajunge cândva înaintea primăverii la zonele calamitate.

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.