Persoanele care nu-și permit o mașină nouă caută o mașină la mâna a doua, dar care să fie în condiții cât mai bune. Kilometrii parcurși de mașină sunt un indicator luat în calcul.

Unii “comercianți” au făcut, însă, din mașinile la mâna a doua o afacere. Ei se pricep să transforme o mașină fără șanse de cumpărare într-una căreia îi pot umfla cu ușurință prețul. Aspectul este important, dar și kilometrii.

Bogdan Achiţei, consultant-daune în cadrul unuia din cele mai mari service-uri auto din Sibiu, spune, potrivit Observator, care citează Adevărul, că este obligatoriu ca inspecţia vizuală să aibă loc în cursul zilei, când maşina este expusă în lumină puternică şi i se pot observa toate eventualele detalii: “Ziua se cumpără o maşină, nu spre seară, nu noaptea. Un pont ar fi să iei cu tine un magnet şi, unde vezi nuanţe diferite, dacă pui magnetul nu ar trebui să aibă o atracţie aşa mare, deoarece zona e acoperită de chit, de fibră, pentru că e reparată”.

Următorul pas este să te uiți sub mașină, unde este parcată, să vezi dacă sunt pete de ulei sau de apă.

“Apoi ne uităm sub capotă, la motor. Nu trebuie să fii un expert sau mecanic, te uiţi la fel să nu fie scurgeri, să nu fie fire improvizate, chestiuni improvizate, lipite cu scotch, capsate. Motorul trebuie să fie curat”, explică specialistul.

Cât despre kilometri reali, expertul spune: “Cel mai simplu mod de a verifica kilometrajul fără să te duci la tester este să te uiţi la volan şi la scaunul şoferului. Asta indică uzură, kilometrii în timp, pentru că te dai jos şi te urci de foarte multe ori, şi la volan la fel, când conduci foarte mult se roade, se văd urme de uzură. Dacă vrei să afli kilometrii reali cel mai indicat e la reprezentanţă, ei au testerul cu programul original”.

Foarte importantă este cartea de service, când există, pe care clientul trebuie s-o ceară vânzătorului. “Te poţi uita acolo şi vezi, de exemplu, că în ianuarie 2015 s-a făcut revizia la 315.000 de kilometri. Apoi, te uiţi în bord şi vezi că ai 180.000 de kilometri şi e dat de gol vânzătorul. Numărul de kilometri e oarecum irelevant. Poate să fie o maşină cu 300.000 de kilometri care să meargă foarte bine, dacă e întreţinută”, explică specialistul.

Comentarii Facebook

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.