Dacă ai decis că este momentul să apelezi la o agenţie de marketing digital, urmează partea mai dificilă în care va trebui să o alegi pe cea mai potrivită pentru tine. Vei găsi multe oferte pentru servicii de web design, marketing online şi SEO şi, dacă nu ştii exact la ce ar trebui să fii atent, alegerea poate deveni copleşitoare.
Cu toate acestea, sunt câteva lucruri de care ar trebui să ţii cont pentru a simplifica procesul de selecţie. În acest articol o să vedem ce anume ar trebui să cauţi, ce ar fi bine să eviţi şi cum să profiţi la maximum de agenţia de marketing digital aleasă, indiferent dacă este Moloso Agency sau oricare alta.
Stabileşte care sunt obiectivele şi rezultatele dorite
Fiecare afacere are propriul ei specific, la fel şi agenţiile de marketing digital care pot fi specializate în unul sau mai multe domenii. Vei găsi şi agenţii care oferă servicii complete, dar care, de fapt, preferă un anumit tip de proiecte.
Prin urmare, primul pas pe care trebuie să îl faci pentru a alege agenţia de marketing digital potrivită pentru tine este să înţelegi cât mai bine care sunt obiectivele şi ce vrei să obţii în urma colaborării cu aceasta. Ştiind aceste lucruri va fi mai uşor să comunici eficient cu agenţia şi să spui cât mai clar ce vrei să obţii din proiect. În plus, dacă agenţia ştie exact ce vrei te va putea ajuta cu adevărat şi veţi câştiga mult timp.
După ce ai stabilit care sunt obiectivele pe care vrei să le atingi poţi începe să cauţi agenţia potrivită pentru tine. Iată de ce ar trebui să ţii cont.
Să aibă un portofoliu considerabil de proiecte şi clienţi
Pentru că ştiu cât este de valoros, agenţiile cu experienţa acordă atenţie sporită portofoliului de proiecte şi de clienţi. Astfel, pot face dovada capacităţii lor şi pot câştiga încrederea noilor clienţi. De obicei, ei afişează pe site-ul de prezentare parteneriatele pe care le-au avut pentru ca vizitatorii să le poată vedea, dar şi mai bine ar fi să găseşti o listă cu clienţii cu care au lucrat şi, acolo unde este posibil, chiar şi un portofoliu cu proiectele realizate şi cu ilustrarea cât mai elocventă a performanţelor şi obiectivelor atinse.
Dacă nu vei găsi aşa ceva pe site-ul lor, este foarte posibil să nu mai fi lucrat cu nimeni şi să fie la început, deci să nu aibă prea multă experienţă în domeniu. Pe de altă parte, unele tipuri de servicii nu sunt uşor de afişat. Aici se încadrează marketingul de conţinut şi optimizarea SEO. Cu toate acestea, o listă cu clienţii ar putea fi un indiciu pentru experienţa pe care o au.
Să aibă o echipă specializată şi cu experienţă
Indiferent de tipul de servicii de care ai nevoie, este esenţial să te asiguri că agenţia pe care ai ales-o este formată din membrii cu experienţă specializaţi pe domeniul de interes pentru tine. De exemplu, dacă ai nevoie de un logo, vei dori să angajezi o agenţie care are un designer grafic, iar dacă ai nevoie de conţinut pentru un blog, vei dori o agenţie care are content writer. Uită-te pe site-ul lor pentru a găsi şi cunoaşte echipa şi foloseşte-te şi de LinkedIn pentru a afla mai multe informaţii despre agenţie sau angajaţii acesteia.
Caută mărturii de la clienţii cu care au lucrat şi află ce reputaţie are agenţia
Mărturiile şi recenziile clienţilor sunt utile pentru a-ţi crea o imagine despre agenţie şi modul de lucru cu aceasta. Marketerii inteligenţi ştiu cât de importante sunt aceste mărturii şi le vor afişa pe site-ul lor. Prin urmare, dacă nu găseşti nimic de acest gen, este posibil fie să fie la începutul activităţii, fie să nu înţeleagă industria suficient de bine încât să le fi postat.
Pe lângă recenziile pozitive, cele negative te pot ajuta să îţi faci o idee despre activitatea agenţiei, colaborarea cu echipa, comunicarea şi multe alte detalii. De asemenea, ar trebui să cauţi recenzii pe Google pentru a vedea ce spun alţi specialişti despre această agenţie.
Caută o agenţie cu valori de bază apropiate de ale tale
Este esenţial să lucrezi cu o agenţie de marketing digital care apreciază aceleaşi lucruri ca şi tine. Astfel, sunt şanse mai mari să se înţeleagă bine cu echipa ta şi să aveţi o colaborare de succes. Nu îţi doreşti să lucrezi cu o echipă formată din oameni care nu preţuiesc aceleaşi lucruri ca şi tine şi nu operează în acelaşi mod.
Ia în considerare cuvintele şi expresiile folosite de agenţie pentru a descrie ceea ce face. Se aliniază acestea cu valorile tale de bază şi cu rezultatele pe care le doreşti? Dacă simţi că nu, mai bine treci mai departe, la o altă agenţie.
Să aibă un site de prezentare bine realizat
Specialiştii în marketing digital ştiu cât de important este un site de prezentare bine conceput. Navighează pe site-ul lor şi analizează viteza de încărcare a paginilor, designul, grafica, cât de bine se mişcă, cât de bine este organizat şi structurat, dacă îţi place sau nu etc.
Dacă nu au un site care să îţi placă este greu de crezut că vor face ceva mai bun pentru tine şi ar fi bine să cauţi o altă agenţie, mai ales dacă doreşti un site de prezentare sau de comerţ electronic. Caută o agenţie al cărei site îţi place din toate punctele de vedere şi care îţi oferă o experienţă mai mult decât satisfăcătoare.
Caută o agenţie care nu face promisiuni nerealiste
Rezultatele pe care o agenţie le promite sunt un indiciu al nivelului în care înţeleg industria. De exemplu, dacă îţi promite că te va aduce pe prima poziţie în Google în trei luni, este clar că nu ştie că SEO este o strategie de marketing pe termen lung şi că sunt nevoie între şase luni şi un an pentru a ajunge în primele poziţii şi că este nevoie de efort continuu pentru a-l menţine acolo.
Prin urmare, nu este agenţia potrivită pentru optimizarea site-ului tău. Acordă atenţie deosebită promisiunilor pe care le fac, asigură-te că sunt realiste şi evită agenţiile care îţi promit lucruri imposibile. Alege să lucrezi cu cei care oferă transparenţă şi fac promisiuni realiste.
Lasa un raspuns