Contractul pentru serviciile de telefonie, internet sau televiziune poate fi suspendat pe parcursul derulării fie la cererea utilizatorilor, fie din inițiativa furnizorului, în funcție de prevederile pe care le conține.

Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) le amintește utilizatorilor de servicii de comunicații în ce situații poate fi realizat acest lucru.

 

 

La cererea utilizatorului

 

Deși operatorii nu sunt obligați prin lege să le ofere clienților, la cerere, posibilitatea de a suspenda furnizarea serviciilor de telefonie, internet sau televiziune, unii dintre ei oferă această facilitate pentru perioade limitate. În această situație, contractele încheiate ar trebui să conțină informații precum:

  • perioada maximă pentru care poate fi solicitată suspendarea furnizării serviciului
  • dacă această perioadă va prelungi proporțional durata contractuală inițială (perioada contractuală minimă)
  • în ce condiții se realizează reconectarea – de exemplu, dacă se percep taxe pentru reconectare

Utilizatorii interesați de această facilitate pot afla direct de la furnizorul lor (relații cu clienții, magazine etc.) unde și cum trebuie depusă cererea pentru suspendarea temporară a serviciului.

 

 

Din inițiativa furnizorului

 

 

În funcție de prevederile contractelor încheiate cu utilizatorii finali, furnizorii pot suspenda din proprie inițiativă serviciul de telefonie, internet sau televiziune, în situații precum:

  • neplata facturilor în termenul indicat în contract
  • nerespectarea altor obligații contractuale
  • suspiciunea existenței unei fraude sau a unui abuz

ANCOM le amintește utilizatorilor că în contractul încheiat cu furnizorii de servicii de comunicații trebuie să regăsească cel puțin următoarele informații referitoare la suspendarea serviciilor de către furnizori:

  • în ce situații poate fi suspendată furnizarea serviciilor
  • eventualele consecințe ale suspendării asupra celorlalte drepturi și obligații contractuale – de exemplu, suspendarea pentru neplată a unui abonament ar putea atrage și suspendarea celorlalte abonamente deținute la furnizorul respectiv; suspendarea pentru fraudă sau abuz poate atrage plata unor despăgubiri etc.
  • în ce condiții se poate relua furnizarea serviciului – de exemplu, după plată la zi a facturilor și a unei taxe de reconectare

 

 

Ce, cum și unde reclami

 

 

Dacă ai încheiat un contract în care nu sunt precizate condițiile de suspendare a furnizării serviciului deși furnizorul oferă această facilitate sau își exercită acest drept, ANCOM poate lua măsuri. Vezi cum ne poți transmite o sesizare.

Dacă furnizorul nu își respectă obligațiile contractuale referitoare la suspendarea furnizării serviciului te poți adresa Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor.

Secţiunea InfoCentru din pagina de internet ANCOM pune la dispoziţia utilizatorilor informații utile despre serviciile de comunicaţii electronice (telefonie, internet şi televiziune) şi serviciile poştale, pentru a-i sprijini în alegerea şi folosirea acestor servicii. Informațiile se referă în principal la încheierea contractelor, modalitatea de tarifare, calitatea serviciilor, deblocarea terminalelor sau serviciul de roaming. În plus, utilizatorii pot găsi aici ghiduri dedicate, pe teme precum fraudele prin telefon sau serviciile de acces la internet.

Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) este instituţia care protejează interesele utilizatorilor de comunicaţii din România, prin  promovarea concurenţei pe piaţa de comunicaţii, administrarea resurselor limitate, încurajarea investiţiilor eficiente în infrastructură şi a inovaţiei. Pentru mai multe detalii despre activitatea ANCOM vizitaţi www.ancom.org.ro şi www.portabilitate.ro.

 

 

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.