Dan Ioan Cușnir, președintele Organizației Municipale a PSD Suceava, a lansat un nou atac asupra primarului municipiului Suceava, Ion Lungu.

Redăm în continuare comunicatul transmis de Dan Ioan Cușnir.

„Dintre cele 20 de priorități ale edilului Ion Lungu pentru anul 2018, 15 se regăseau și pe lista de priorități a anului 2017. Pentru că nici în anul 2017 nu s-a întamplat nimic care să aducă la dezvoltarea Sucevei și la creșterea calității sucevenilor, avem obligația să oprim această nesfârșită bătaie de joc la adresa sucevenilor și a memoriei lor.

Nu mai miră pe nimeni faptul că proiectele lui Ion Lungu și a PNL-ului sunt realizări doar pe hârtie, în realitate nu s-a întâmplat nimic și nu se va întâmpla nici în 2018. Așa zisul proiect de achiziție a 40 de autobuze noi este doar o gogoașă elctorala marca Lungu/Harsovschi/PNL, până în prezent proiectul nici măcar nu a fost depus și există șanse minime de finalizare a lui.

În timp ce la Suceava se fac proiecte doar pe hârtie, la Iași Primăria a achiziționat 88 de autobuze noi în anul 2017. În timp ce unitatea de măsură a respectul față de utilizatorii transportului în comun din Iași este 88 autobuze noi, în Suceava unitatea de măsură a respectului față de Suceveni este 3 autobuze second hand utilizate deja timp de 12 ani și cu peste 650.000 km la bord.

Viceprimarul PNL, responsabil de Transportul Public Local, se numește Lucian Harșovschi și prezintă achiziționarea celor 3 autobuze second hand ca pe o mare realizare. În orașele civilizate, durata de viață a autobuzelor este considerată 10 ani și autobuzele care au peste 500.000 km la bord sunt vândute și înlocuite cu altele noi. Lungu și Harsovschi achiziționează second hand-uri vechi de 12 ani si cu peste 650.000 km la bord.

Întâmplarea face că un operator de pe ruta Sf. Ilie – Mitocul Dragomirnei a achiziționat tot 3 autobuze second hand, piratând de fapt transportul public local din Suceava. Această societate este controlată de către celebrul „Sorinel” apropiat al lui Harșovschi. Tot întâmplarea face că Harșovschi, viceprimarul PNL responsabil de transportul public local al Sucevei, în loc să fie preocupat de soarta TPL-ului (societatea de transport a Primăriei Suceava) în ședinta de Consiliu de Administrație din luna iunie 2017 a făcut timp de 3 ore presiuni pentru ca TPL-ul să solicite în scris Primăriei prelungirea contractelor de Maxi Taxi private cu încă 6 luni. Deci viceprimarul responsabil cu transportul public în loc să dezvolte TPL-ul (societatea primăriei), face presiuni pentru dezvoltarea concurenților TPL.  De menționat că Primăria Suceava are datorii de 4.000.000 lei la TPL, aceasta din urmă având conturile blocate pentru datorii la bugetul de stat în valoare tot de 4.000.000 lei.

În timp ce Ion Lungu anunță că achiziția de autobuze noi reprezintă o prioritate pentru el, realitatea spune că ultima investiție în autobuze a avut loc acum 12 ani, în 2006 când s-au achiziționat 40 de autobuze care acum au peste 1.000.000 la bord.

Ceea ce Ion Lungu anunță ca fiind o prioritate, de fapt înseamnă un traseu binecunoscut lui Lungu/Harșovschi/PNL, drumul spre falimentul TPL pe aceeași schemă cu care au falimentat Termica.

O altă surpriză pe care Lungu și PNL-ul au pregătit-o în mod iscusit Sucevenilor pentru 2018 este anularea reducerilor pentru pensionari, reduceri de care beneficiau cei 2200 de pensionari care achiziționau lunar abonamente cu 33 de lei în loc de 66 lei. De fapt, prin anularea acestor reduceri, Ion Lungu și Harșovschi îi direcționează pe cei 2200 de utilizatori ai TPL către operatorii privați care tranzitează și pirateaza transportul public local din Suceava.

Ion Lungu, Harșovschi și PNL-ul fac tot ceea ce le stă în putință pentru falimentarea transportului public din Suceava, lucrează împotriva dorințelor și priorităților Sucevenilor în loc să înțeleagă că trebuie să facă „Totul pentru Suceava!””

 

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

*