Senatorul PSD, Ovidiu Donțu susține că, cele două tronsoane nefinalizate ale șoselei de centură a Sucevei au fost construite pe „pământ de flori”. Acesta a făcut și o trecere în revistă a modului în care s-a desfășurat execuția acestei șosele.
„Eu aș vrea să aduc aminte câteva lucruri, ca om care s-a implicat în această problemă. Probabil că vă mai amintiți, în anii 2008-2009, soluția tehnică a „Zidului Morții” a fost schimbată. Din acel moment, practic vorbim, despre un zid în mijlocul drumului. Din acel moment Flutur și-a asumat această șosea de centură. În anul 2011, Guvernul PDL, nu a mai avut bani să continue lucrările la șoseaua de centură, iar în anul 2012 constructorul a părăsit șantierul, pentru că avea sume restante din trecut. Tot în 2012, Guvernul Ponta a început să rezolve această problemă. Începând din 2012, până în 2015, am dovada alocării sumelor necesare finalizării acestui obiectiv. Toată lumea se întreba de ce nu se apucă constructorul de lucrări, dacă există bani”, a declarat senatorul Ovidiu Donțu.
Expertiza CNADR a făcut „lumină”
Deși, a fost ținută bine departe de opinia publică, expertiza realizată de cei de la CNADR a reușit să răspundă mai multor întrebări, pe care oamenii și le-au pus până acum.
„Motivul principal pentru care această centură nu este gata astăzi este calitatea lucrărilor. Deși am făcut numeroase intervenții pentru a afla adevărul și concluziile expertizei, abia zilele trecute am reușit să aflu informațiile necesare. În concluzii se precizează faptul că, această șosea de centură a fost construită pe un teren neconform. Lucrările la cele două tronsoane neterminate au avut probleme la fundație, din cauza pământului neconform, astfel existând riscul să apară tasări sau cedări ale malurilor de pământ. Expertiza arată că acolo a fost pământ de flori. Practic, folosindu-se un pământ neconform, calitatea lucrărilor poate fi comparată cu a centurii Orăștie- Sibiu. Acest lucru a fost ascuns până acum. Astfel, s-a demarat proiectarea refacerii acestor lucrări, de către CNADR, în regie proprie, cu termen de finalizare 25 aprilie și la până pe 1 mai va avea loc refacerea la stadiul actual al calității șoselei”, a mai declarat senatorul PSD, Ovidiu Donțu.
Donțu a mai declarat că, a înaintat și o scrisoare către CNADR, prin care a solicitat să execute în regie proprie și restul lucrărilor.
Senatorul Ovidiu Donţu, alături de Vasile Mocanu, directorul Oficiului Judeţean de Cadastru şi Publicitate Imobiliară, au arătat că una dintre problemele care au determinat proasta execuție a șoselei de centură a fost executarea „la pachet” a proiectării și construirii acestei lucrări.
„Orice investiție începe cu un studiu de prefezabilitate și studiu de fezabilitate. La o investiție de tip drum, primul lucru care se face este gândirea unui traseu. Din câte cunosc, proiectarea şi execuţia au fost licitate „la pachet”. (…) Întotdeauna, cel care va face constucția va căuta în proiectare soluția cea mai ieftină, ca să optimizeze costurile și mărească profitul”, a afirmat Vasile Mocanu.
Referitor la „Zidul Morții”, Ovidiu Donțu a spus că președintele PNL, Gheorghe Flutur a luat decizia de schimbare a soluției tehnice, pentru că era mai economicoasă.
„O decizie prin care se cheltuie mai puțin bani, dar prin care ne mor sucevenii, în accidente la «Zidul Morții» este o decizie proastă”, a conchis senatorul PSD.
În opinia senatorului, principalii vinovați pentru situația aceasta sunt Gheorghe Flutur și constructorul, Horia Simu.
„Faţă de ce s-a întâmplat acolo, şoseaua are doi vinovaţi, Horia Simu şi Gheorghe Flutur. Ca demnitar, am obligaţia să comunic public această analiză şi detaliile aflate, dar şi adevărul pe care sucevenii trebuie să îl cunoască, că un apropiat al PDL, Horia Simu, împreună cu Flutur, prin deciziile luate, sunt vinovaţii pentru şosea”, a spus Donţu. El i-a cerut senatorului Gheorghe Flutur să renunţe la a mai spune că face demersuri pentru şosea şi a explicat că decizia pentru schimbarea soluţiei tehnice la şosea a fost luată de Gheorghe Flutur ca şi cum ar fi fost mai ieftină.
Trebuie precizat că în primăvara anului 2015 primul tronson al şoselei de centură a municipiului Suceava, de 5.2 kilometri, care face legătura între DN 2 şi DN 17, a fost deschis. Celelate două tronsoane sunt realizate în proporție de peste 80%. Lucrările de la șoseaua ocolitoare a Sucevei, au fost suspendate în 2014, când CNADNR a reziliat contractul.
Lasa un raspuns