Deputatul PNL de Suceava Ioan Balan i-a adresat o interpelare ministrului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, Lucian Bode și directorului general al C.N.A.I.R., Mariana Ioniță, în care solicită precizări cu privire la stadiul pregătirii obiectivului de investiții – Drum expres Pașcani – Suceava- Siret.

„Potrivit informațiilor comunicate în mod oficial de către Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, până la finalul lunii aprilie 2020 au fost depuse un număr de patru oferte pentru realizarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic aferent obiectivului de investiții — drumul expres Pașcani-Siret — pentru sectoarele Pașcani-Suceava și Suceava-Siret. Se anticipează ca durata contractului să fie de 24 luni, din care 14 luni pentru realizarea celor două studii de fezabilitate, 6 luni pentru proiectele tehnice de execuție și 4 luni pentru servicii de asistență tehnică în pregătirea procedurilor de achiziție.

După cum foarte bine cunoașteți, acest obiectiv de investiții nu a înregistrat niciun fel de progres în ultimii ani, iar faptul că actualul Guvern a reușit să intre deja în faza de elaborare a studiilor, trebuie apreciat pe deplin. De asemenea, pentru acest obiectiv de investiții nu s-au comunicat în spațiul public mai multe informații cu privire la sursele de finanțare, termenele de execuție anticipate sau unele detalii tehnice de bază ale viitorului drum expres”, a transmis Ioan Balan.

În acest sens, deputatul sucevean a solicitat ministrului și directorului general să precizeze când anticipează că  vor fi atribuite contractele pentru realizarea studiilor de fezabilitate și a studiilor tehnice, pentru care depunerea ofertelor deja s-a încheiat.

De asemenea, acesta a cerut să afle și care este termenul asumat de C.N.A.I.R. pentru atribuirea contractelor de lucrări, care este termenul cel mai optimist anticipat pentru punerea în circulație a acestui obiectiv de investiții, care este termenul estimat de construire, dat fiind că proiectul nu are o complexitate deosebită și care va fi termenul de garanție impus constructorului.

„Vă rog să precizați dacă s-a aprobat, de la nivelul Comisiei Europene, ca, atât costurile pentru elaborarea studiilor necesare, cât și costurile efective de construire să fie finanțate din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Operațional Infrastructură Mare, din resursele financiare disponibile în cadrul Fondului European de Coeziune?”, a transmis deputatul Balan.

Acesta a solicitat și să îi fie precizate anumite aspecte tehnice, în măsura în care acestea sunt disponibile în prezent, cu privire la lățimea benzilor de circulație, lățimea benzii de urgență (dacă aceasta va intra în componența drumului expres), viteza maximă admisă și diferențele tehnice semnificative față de varianta tehnică a unei autostrăzi.

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.