Deputatul PNL de Suceava Ioan Balan s-a adresat ministrului Transporturilor, Lucian Șova, și directorului general al C.N.A.I.R, Narcis Neaga, în care a cerut lămuriri despre reabilitarea Drumului Național 29 care face legătura între Județul Suceava și Județul Botoșani.

„De ani de zile, se cunoaște foarte bine la nivelul Guvernului faptul că toată infrastructura de transporturi din Regiunea de Nord-Est a României se află într-o stare avansată de degradare. Cea mai mare parte a drumurilor naționale din această zonă, aflate astăzi în administrarea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, este acoperită de covoare asfaltice sau din dale de beton, care nu au mai beneficiat de reabilitări și de peste 20 de ani. Chiar și structura de rezistență a drumurilor are nevoie de ample lucrări de reabilitare și modernizare”, a declarat Ioan Balan.

Acesta a menționat și faptul că în această categorie de drumuri intră și Drumul Național 29 (DN29A, DN29B și DN29C), un drum extrem de important pentru toată regiunea, care face legătura între județele Suceava și Botoșani.

„Deși starea drumului este în totalitate foarte proastă, direcția regională pentru drumuri și poduri a demarat lucrări pe unele porțiuni scurte, pentru că acestea deveniseră pur și simplu impracticabile. Din păcate, însă, lucrările efectuate fie de C.N.A.I.R., în regie proprie, fie de către firme private care au câștigat licitațiile, sunt lucrări de proastă calitate, care nu rezolvă, ci adâncesc starea de degradare a DN29. De exemplu, pe tronsonul de drum DN29A, în jurul localității Adâncata, așa-zisele lucrări de reabilitare a drumului național au constat în nivelarea unui strat de piatră concasată peste găurile din asfalt, după care s-a așezat un fel de criblură peste ceea ce rămăsese din vechea structură a drumului”, a mai declarat deputatul sucevean.

Acesta a făcut și precizarea că această secțiune de drum nu mai înregistrase lucrări de modernizare de peste trei decenii, neavând o structură specifică unui drum național, ci unui drum secundar, construit cu dale de beton.

„Pe lângă faptul că autovehiculele care circulă pe această rută au înregistrat pagube materiale considerabile (parbrize sparte, deteriorări ale caroseriilor), lucrările plătite din fonduri publice prezintă această secțiune de drum mai proastă decât înainte să se intervină. Acest exemplu nu este unul izolat, întrucât și celelalte lucrări modeste realizate pe DN29 prezintă disfuncții tehnice și calitative majore”, a spus Ioan Balan.

În condițiile în care reabilitarea DN29 reprezintă un „exemplu clasic de bătaie de joc pe bani publici”, Balan i-a solicitat lui Lucian Șova să precizeze dacă a Corpului de control al ministrului să verifice calitatea lucrărilor efectuate pe secțiunile Drumului Național 29 (DN29A, DN29B și DN29C) în ultimii doi ani.
De asemenea, acesta a solicit și o situație detaliată a lucrărilor de modernizare efectuate pe DN29 (DN29A, DN29B și DN29C) în ultimii doi ani, valoarea și executantul lucrărilor.
Ioan Balan a cerut să afle și de ce Drumul Național 29 (DN29A, DN29B și DN29C) nu a fost cuprins într-un program de modernizare în integralitate, iar C.N.A.I.R. cheltuiește bani pentru peticirea drumului degradat, lucrări care nu vor rezista până în primăvară, dar și dacă pentru modernizarea DN29 s-a formulat vreo cerere de finanțare la Uniunea Europeană, având în vedere eligibilitatea certă a Regiunii N-E pentru obiectivele de coeziune economică și socială.

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.