Balan a subliniat că a cerut de ani de zile demararea unor lucrări de infrastructură de transport rutier care să lege Bucovina de Bucureşti însă nu s-a întâmplat nimic pozitiv în acest sens.
„Cred că proiectele de infrastructură din Bucovina, pentru care am solicitat sprijinul tuturor guvernelor României din ultimii ani, nu au fost nici imposibil de realizat şi nici prea costisitoare pentru bugetul de stat. Chiar dacă am solicitat imperativ, ani buni de zile, demararea unor lucrări de infrastructură de transport rutier care să lege Bucovina de Bucureşti şi astăzi, din Capitală şi până la Suceava, se fac cel puţin opt ore pe cei 440 kilometri. Când am aflat că nici acum, după trei ani de bâlbâieli PSD-iste, nu avem încă finalizat un MasterPlan pentru transporturi, că încă se mai lucrează la nu ştiu ce avize de mediu sau încă se fac studii şi analize, m-am adresat domnului Costescu, printr-o interpelare, sperând să obţin din partea domniei sale clarificări şi termene precise privind demararea lucrărilor de modernizare a drumului european E85, în special pe segmentul Roman-Suceava-Siret”, a declarat Balan.
„Până când nu avem lucrări care să aducă Suceava mai aproape de Bucureşti, nu vom putea spera că această regiune să nu mai fie cea mai săracă din UE”
Ioan Balan aşteaptă de la Guvern ca proiectele cuprinse în lista de priorităţi să prindă contur cât mai repede, să iasă din zona promisiunilor, iar şantierele să demareze chiar din anul 2016, pentru a evita să se piardă iarăşi miliarde de euro din banii europeni.
„Pentru a nu se înţelege greşit, nu aştept de la Guvernul Cioloş şi de la domnul Costescu să facă într-un an ce n-au făcut Ponta şi nenumăraţii săi miniştri de la transporturi vreme de patru ani. Aştept, în schimb, un nou mod de guvernare, în care priorităţile chiar să fie priorităţi, iar acest lucru să se vadă în deschiderea cât mai rapidă a şantierelor. De exemplu, sectorul de drum care leagă Romanul de Siret se află atât între priorităţile ministerului, dar şi ale Comisiei Europene (fiind în categoria TEN-T Core). Aşadar, bani există pentru transformarea unui drum plin de gropi şi extrem primejdios, pe care mor lunar oameni nevinovaţi, într-un drum expres modern, care va scurta timpul parcurs între Bucureşti şi Suceava. Ştiu că toată societatea românească aşteaptă de la Guvern sute de kilometri de autostrăzi, însă, sunt lucrări de infrastructură, cum este drumul dintre Roman şi Siret, care ar face minuni pentru economia locală a Bucovinei. Până când nu avem lucrări care să aducă Suceava mai aproape de Bucureşti, nu vom putea spera că această regiune a ţării să nu mai fie cea mai săracă zonă din România şi din UE şi regiunea care îşi împinge copiii să plece la muncă în străinătate, pentru că la ei acasă nu au nici un viitor. Am spus mereu că Bucovina e bogată nu doar prin resursele ei naturale, dar şi prin oameni de toată isprava, iar dacă ar primi un sprijin minimal de la Guvern, această parte a ţării ar ieşi singură din spirala sărăciei în numai câţiva ani”, a mai adăugat deputatul PNL Ioan Balan.
Lasa un raspuns