Deputatul PNL de Suceava Ioan Balan a susținut o declarație politică potrivit căreia, în urmă cu numai câteva zile, Președintele României a atras atenția asupra ritmului extrem de slab al utilizării fondurilor nerambursabile europene și asupra faptului că se concretizează riscul să pierdem miliarde de euro din incompetența Guvernului.

Deși Președintele a avut o atitudinea absolut corectă și constructivă, propaganda PSD-ALDE s-a enervat la culme și a început să împrăștie cu minciuni în stânga și în dreapta, dar și să prezinte populației realizări inexistente în realitate. Cei mai mulți dintre cetățeni s-au întrebat, în mod firesc oare cine are dreptate? Președintele sau propaganda agresivă a Guvernului Dragnea?”, a transmis Ioan Balan.

Deputatul sucevean a precizat și că nu a trecut foarte mult timp și poziția Președintelui Iohannis a fost confirmată pe deplin chiar de către Comisarul european pentru dezvoltare regională, Corina Crețu, lider respectabil al PSD, care nu și-a permis să ascundă adevărul sub preș: „Eu n-am primit niciun proiect major pe regiunea Moldovei … Din păcate nu au fost transmise la Comisia Europeană proiecte majore de transport”, a spus la Bacău, comisarul european.

Ioan Balan a adăugat faptul că, afirmațiile Corinei Crețu au fost făcute chiar în prezența Rovanei Plumb, ministrul fondurilor europene, care pusă în fața adevărului dur, și-a pierdut atât agresivitatea, cât și talentul de a minți.

România condusă de PSD-ALDE este pe cale să piardă ultimul tren în ceea ce privește dezvoltarea regiunilor sărace ale Uniunii Europene, cele mai slab dezvoltate fiind în România. Moldova este în topul sărăciei și ar fi putut să fie principalul beneficiar al fondurilor aferente în cadrul de programare 2014-2020, deoarece cea mai mare parte a acestei regiuni este la mare distanță față de PIB-ul mediu european. Să nu uităm că Uniunea Europeană a acceptat cu greu să păstreze o pondere mare a fondurilor europene pentru coeziune socială – așa numiții prieteni ai coeziunii – adică pentru sprijinirea rapidă a zonelor sărace, prin lucrări de infrastructură, dezvoltarea industriilor și crearea de noi locuri de muncă, de calitate superioară, bine plătite.

Așadar, cadrul financiar 2014-2020 este mai mult ca sigur ultimul tren pentru regiunile sărace ale Uniunii, căci, odată cu ieșirea Marii Britanii din UE, bugetul pentru anii 2021-2027 va avea alocări mai scăzute, iar întreaga modalitate de utilizare și prioritizare a fondurilor europene se va schimba. Cine va reuși să folosească acești bani gratuiți, foarte bine, cine nu va reuși, va continua să se zbată în sărăcie și să fredoneze melodii anti-europene”, a mai declarat Ioan Balan.

Potrivit deputatului sucevean, este mai mult ca sigur că va dispărea și facilitatea avută în trecut, de a reporta banii dintr-un cadru financiar, pentru următorii 2-3 ani după închiderea acestuia, ceea ce pentru România nu poate însemna decât un dezastru.

Nu știu dacă ați aflat, însă în urmă cu circa o săptămână s-a desfășurat un marș al cetățenilor pentru susținerea construcției autostrăzilor A7 și A8, care să lege Ardealul de Moldova și Moldova de București. Parcă în ciuda protestului cetățenesc, am aflat de la reprezentantul Comisiei Europene că Guvernul României este total dezinteresat de aceste 2 proiecte, care s-ar fi putut face pe bani gratuiți de la Uniunea Europeană! Grindeanu, Tudose sau Dăncilă nu s-au deranjat să ceară Uniunii Europene bani pentru aceste autostrăzi, deși doamna Crețu spune că încă mai speră și încă mai așteaptă proiectele pentru a da banii”, a spus liberalul sucevean.

Ioan Balan a menționat și că autostrăzile sărăciei din Moldova stau de ani buni doar pe hârtie și culmea este că aceste proiecte au cheltuit deja munți de bani.

Cum? Prin efectuarea a nenumărate studii de prefezabilitate și fezabilitate, cu totul inutile, care au îngrășat conturile bancare ale unor firme apropiate de cei care au condus Guvernul. Cred că dacă România ar fi construit autostrăzi câte studii de fezabilitate s-au făcut, atunci am fi avut cei mulți Km de autostradă din lume. Nu numai că nu s-a construit mai nimic, însă nici măcar drumurile naționale existente nu arată ca niște drumuri moderne, demne de secolul în care trăim și de statutul de țară membră a Uniunii Europene”, a explicat deputatul Balan.

Liberalul sucevean a spus și că în ședința de Guvern de joi, 24 mai 2018, Viorica Dăncilă s-a lăudat în fața presei că autostrada Moldovei se va face în parteneriat public-privat.

Adică Guvernul Dragnea, în ciuda invitației doamnei Corina Crețu de a lua bani gratuiți de la Uniunea Europeană, refuză banii nerambursabili și vrea să facă această autostradă din bani naționali și ai unor agenți economici, după care utilizarea autostrăzii să se facă numai pe bază de taxă. Asta presupune parteneriatul public-privat! Un antreprenor, printr-o înțelegere cu Guvernul, construiește o autostradă, după care pune taxă de intrare pentru a recupera investiția și a face profit.

Personal, am crezut că nu am înțeles eu bine și că această afirmație este o altă eroare obișnuită a doamnei Viorica Dăncilă, care ar fi încurcat iarăși hârtiile de pe care citește. Din păcate, Guvernul chiar acest lucru vrea să facă. Dă cu piciorul la banii gratuiți de la UE, care potrivit specialiștilor PSD nu se pot fura și vrea să arunce pe fereastră banii românilor, în alte proiecte care vor rămâne tot pe hârtie”, a mai spus Ioan Balan.

În final, deputatul PNL îi îndeamnă pe parlamentarii PSD și ALDE aleși de cetățenii din județele Moldovei să meargă acasă și să le spună acestora că, pentru cea mai săracă regiune din România și din Uniunea Europeană vor să facă autostrăzi cu taxă, când ar fi putut face autostrăzi cu totul gratuite.

Spuneți-le oamenilor adevărul și recunoașteți că ați dus țara într-o fundătură pe care nu și-a imaginat-o nimeni. Spuneți oamenilor că i-ați înșelat ani la rând! Recunoașteți că sunteți incompetenți, pentru că din anul 2012 și până astăzi, după 5 ani de guvernări PSD, nu ați început niciun proiect major pentru România”, a conchis deputatul sucevean Ioan Balan.

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.