Deputatul PSD de Suceava Gheorghe Șoldan a declarat că Autostrada Pașcani-Suceava-Siret va fi finanțată prin Programul Operațional pentru Transport, care a fost aprobat de Comisia Europeană.
Deputatul sucevean a precizat că aceasta este o veste bună transmisă de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Suma alocată prin Programul Operațional de Transporturi până în 2027 este de 9,6 miliarde de euro, din care 4,65 miliarde sunt fonduri europene nerambursabile.
„Ministrul Sorin Grindeanu a anunțat că printre proiectele care urmează să fie finanțate prin POT 2021-2027 se numără: Autostrăzile Sibiu-Pitești, Sibiu-Brașov, Ungheni-Iași-Târgu Neamț-Târgu Mureș (mai puțin sectoarele finanțate prin PNRR), Brașov-Bacău, Timișoara-Moravița și Pașcani-Siret. Vor mai fi finanțate extensii și modernizări ale infrastructurii feroviare ( inclusiv rețeaua de metrou), dar și proiecte pentru îmbunătățirea condițiilor de navigație pe Dunăre.
Vor fi făcuți repede pașii pentru proiectarea și executarea lucrărilor la Autostrada Pașcani-Suceava-Siret. O garanție că acest drum rapid se va face este că Sorin Grindeanu este ministrul Transporturilor care a reușit în decurs de un an să finalizeze toate procedurile greoaie pentru stabilirea constructorilor la autostrada A 7 de la Ploiești la Pașcani.
Tot Sorin Grindeanu este ministrul Transporturilor care va accelera procedura și pentru tronsonul Pașcani-Suceava-Siret astfel încât să avem autostradă la Suceava cât mai repede”, a declarat deputatul Șoldan.
Lucrarile de autostrazi, drumuri nationale, judetene, comunale sunt fabrici de bani pentru constructori si pentru politicieni. Marile comisioane in jur de 20 la suta sunt de la sine intelese pentru a fi date de constructori si a fi primite de ministri, directori CNAIR, presedinti, vicepresedinti – recent in anul 2022 la CJ SV- primari, directori de la DRDP, DJDP, inspectori sefi IGS. In schimb se trece cu vederea nerespectarea proiectelor prin turnarea unor straturi mai subtiri de mixturi asfaltice-recent la DRDP Iasi la DN zona Baltati- inlocuirea totala sau partiala a pietrei concasate de cariera de munte cu pietris de rau, dozaj redus de bitum de calitate inferioara. Drumurile reabilitate nu rezista mult, recent autostrada A10 terminata de 2 ani de la Sebes – Turda a inceput sa se avarieze. Cine nu se incadreaza in acest aceste intelegeri mafiote dintre politicieni si constructori – diriginti de santier, inspectori de la ISC, experti tehnici, proiectanti – sunt eliminati din sistemul inchis al drumarilor.