În perioada 26-30 septembrie, patru elevi din cadrul Colegiului Național de Informatică Spiru Haret Suceava, Rusu Alexandra, Cîmpanu Ecaterina, Cojocariu Costin Gabriel și Spoială Marcu Rareș, însoțiți de doamnele profesoare Drobotă Angela și Atomei Florentina au luat parte la activitatea transnațională de învățare din Biecz, Polonia, în cadrul proiectului de parteneriat strategic Fostering Social Inclusion through Artistic Skills.
Acest proiect își propune să reducă riscul de excluziune socială cu care unii dintre elevii noștri se confruntă. Excluziunea socială este cauzată de discriminarea etnică sau de gen, nivelul scăzut de trai, familiile monoparentale sau domiciliul în mediul rural. Toate aceste probleme pot duce la abandon școlar timpuriu sau la rezultate școlare slabe. Pentru a reduce aceste probleme, ne dorim implicarea elevilor în activități artistice și sportive, deoarece acestea pot fi instrumente excelente pentru îmbunătățirea coeziunii și incluziunii sociale.
Pe parcursul celor cinci zile petrecute în Biecz, elevii au discutat despre incluziunea socială prin muzică. În prima zi, ei au participat la ceremonia de deschidere iar fiecare țară și-a prezentat un cântec, compoziție proprie, pe tema incluziunii sociale. De asemenea, lucrând în echipe mixte, au compus versurile unui nou cântec, produs final al activităților de învățare. În cea de a doua zi, au vizitat un centru social din Biecz și au luat parte la un workshop organizat de Family Assistance Association, unde au discutat despre cauzele care duc la excluziunea socială. Ziua de miercuri a fost dedicată unei vizite educaționale în Cracovia, unde elevii au vizitat expoziția din cadrul centrului Nauki i Zmysłów. Pe parcursul următoarelor două zile, elevii au lucrat la produsul final al mobilității, cântecul care vorbește despre problemele cu care se confruntă elevii, cântec care promovează egalitatea și diversitatea. De asemenea, s-a vizitat biblioteca din Biecz și expoziția dedicată evreilor din această localitate pentru a observa efectele teribile ale excluziunii sociale.
“Proiectele școlare europene au ca scop îmbunătățirea calității și consolidarea dimensiunii europene în educație, încurajarea învățării limbilor străine și a cooperării transnaționale între școli, promovarea inovației în ceea ce privește metodele și tehnicile de lucru” a concluzionat doamna profesoară Daniela Rotaru, coordonatoarea acestui proiect.
Lasa un raspuns