Președintele Partidului Național Liberal Suceava, Gheorghe Flutur, a anunțat că liberalii vor demara o campanie de susținere a Autostrăzii A8.
Flutur a vorbit despre necesitatea acestei autostrăzi, în contextul în care Ardealul se distanțează din ce în ce mai mult de Moldova, în ceea ce privește investițiile, precum și forța de muncă. Printre argumentele enumerate de Flutur se numără: aducerea bunăstării locuitorilor, crearea locurilor de muncă mai bine plătite, unirea familiilor celor plecați la muncă în străinătate, dar și condiții mai bune și mai sigure de circulație.
„Prea mult a fost desenată autostrada care ar trebui să lege Moldova de Ardeal, ori, după aproape de 30 de ani suntem ultimii, iar viteza cu care se dezvoltă Ardealul este neliniștitoare”, a declarat Gheorghe Flutur.
Președintele Flutur a afirmat că în ultimii 23 de ani, Moldova a atras doar 5% din investițiile în economie din România, iar contribuția la PIB-ul țării este de doar 10% deși această zonă este cea mai numeroasă din punctul de vedere al forței de muncă.
„Proiectul nostru, al PNL este Drumul Express Siret – Suceava – Dolhasca – Pașcani. Pentru că un alt proiect, cu prioritate zero este drumul care să lege Nordul țării de București”, a mai spus Flutur.
Un alt lucru prezentat de președintele PNL Suceava a fost acela că în acest moment, în Moldova se înregistrează venituri cu 40% mai mici decât media națională. Unul dintre cele mai grave lucruri subliniate de șeful liberalilor suceveni este că din Moldova, unul din cinci tineri pleacă din această zonă, pentru salarii mai bune. De altfel, conform lui Flutur, în Moldova sunt peste 31 de mii de copii ai căror părinți sunt plecați la muncă în străinătate.
„Se nasc mai mulți copii în străinătate, decât în unele zone din județul Suceava și asta pentru că numărul tinerilor plecați este foarte mare”, a declarat președintele PNL Suceava.
Autostrada A8, Târgu Mureș – Ungheni ar trebui să aibă 318 kilometri, care ar uni Moldova cu vestul țării și, implicit, cu celelalte state europene.
Până la Autostrada A8, din Suceava ar fi o distanță de 60 de kilometri, din Câmpulung Moldovenesc – 89 de kilometri, din Vatra Dornei – 96 de kilometri, din Gura Humorului – 64 de kilometri, din Rădăuți – 97 de kilometri, din Siret – 102 Kilometri, din Fălticeni – 32 de kilometri, din Broșteni – 35 de kilometri, din Mălini – 79 iar din Dolhasca – 26 de kilometri.
Printre avantajele enunțate de liderul PNL se numără și creșterea vitezei de la 61 la 100 km/h, reducerea timpului pentru parcurgerea distanței de la Vama Borș la Iași de la 10 la 5 ore, creșterea potențialului exportului și a turismului cu 30%, precum și reducerea diferenței de dezvoltare dintre regiunile din țară și cele din Europa.
Liderul PNL a cerut parlamentarilor liberali să facă amendamente pentru această autostradă, la legea bugetului și a transmis că, indiferent de culoarea politică, politicienii ar trebui să fie uniți în acest proiect.
„Am cerut parlamentarilor PNL să pregătească amendamente la legea bugetului de stat pentru studiul de fezabilitate și, așa cum este prevăzut în lege, să prindă bani pentru Autostradă (…). Am văzut că Guvernul, ca să disipeze presiunea pe construcția autostrăzii, ne-a mai dat o variantă de la Siret spre Suceava, care merge direct spre Iași. O salutăm și pe aceasta cum salutăm și Autostrada Nordului, care să ne lege de Baia Mare. Fac un apel (…) la suceveni, dincolo de haina politică, trebuie să fim solidari până-ntr-acolo încât să fim mai apropiați între noi, decât de conducerile partidelor, dacă acest lucru șovăie la București”, a conchis Gheorghe Flutur.
Lasa un raspuns