CNAIR a obținut avizul favorabil al Comisiei zonale de monumente istorice într-un timp relativ scurt pentru autostrada Pașcani – Suceava: cererea a fost depusă la finalul lunii martie, iar Comisia a dat deja undă verde proiectului, astfel că CNAIR poate continua fără obstacole procesul de autorizare a execuției autostrăzii. Valoarea estimată a investiției este de 4,3 miliarde lei, fără TVA.

Autostrada Pașcani – Suceava va avea o lungime totală de 62 km. Pe raza județului Iași vor fi construiți 12,3 km, în Botoșani 6,5 km, iar în Suceava 43,2 km. Autostrada va tranzita teritoriul administrativ a 13 localități, respectiv Paşcani [IS], Valea Seacă [IS], Lespezi [IS], Tătăruşi [IS], Tudora [BT], Dolhasca [SV], Liteni [SV], Fântânele [SV], Udeşti [SV], Vereşti [SV], Salcea [SV], Dumbraveni [SV], Suceava [SV].

Peste 70 de poduri, viaducte și pasaje vor fi amenajate pe traseu

Potrivit documentației analizate de APIX.ro, construcția autostrăzii Pașcani – Suceava presupune amenajarea a 72 de poduri, viaducte și pasaje. Cele mai multe dintre acestea (56) vor avea o lungime fiecare de sub 100 metri, în timp ce 16 vor avea o lungime de peste 100 metri. Cea mai mare trecere de acest fel va fi un viaduct de 1.050 metri care va fi realizat chiar în punctul de început al autostrăzii, în zona Gâstești – Pașcani. Viaductul este necesar întrucât sunt mai multe obstacole: vale, DJ 208 și cale ferată.

Alte lucrări similare presupun un pasaj de 868 metri (peste DJ 208S și calea ferată) la ieșirea din județul Iași și un pod de 847 metri peste râul Siret în apropiere de Dorohoi.

Câte noduri rutiere va avea autostrada

Sunt prevazute 5 noduri rutiere pe traseul autostrăzii (Nod rutier Heci, Nod rutier Dolhasca, Nod rutier Roșcani, Nod rutier viitorul Drum Expres Suceava – Botoșani, Nod rutier Aeroport Suceava). Proiectul prevede și un drum de legătură de circa 6 km care va asigura legătura A7 cu DN29 și cu Aeroportul Internațional Suceava.

Vor fi demolate circa 20 de construcții și vor fi relocări de drumuri și utilități

Construcția autostrăzii presupune și lucrări de demolare ale unor construcții, precum: 2 anexe ale unei ferme (Pașcani, Iași), 6 anexe de la o stână (Lespezi, Iași) și 11 construcții de depozitare (Salcea, Suceava).

Acestea sunt cele 11 construcții din Salcea care vor fi demolate: sunt grajduri ale fostului CAP Salcea, construcții care se află într-o stare avansată de degradare

Acestea sunt cele 11 construcții din Salcea care vor fi demolate: sunt grajduri ale fostului CAP Salcea, construcții care se află într-o stare avansată de degradare

„Pentru realizarea proiectului este necesară totodată relocarea unor reţele de utilităţi (alimentare cu apă şi canalizare, transport sau alimentare cu gaz, instalaţii de telefonie şi reţele electrice)”, se arată în documentația consultată de APIX.ro. Relocările vor avea loc în special pe raza următoarelor localități: Dolhasca, Liteni, Verești, Tătăruși și Lespezi.

„Traseul drumului de legătură şi al autostrăzii intersectează o serie de drumuri de exploatare, întrerupând continuitatea acestora. În funcţie de importanţa lor, s-au prevazut intersecţii denivelate fără acces la autostradă (de tip pasaj peste autostradă) sau devierea lor în lungul autostrăzii şi gruparea lor în vederea realizării unei treceri comune peste autostradă. În cazul drumurilor de importanţă comunală sau judeţeană, au fost prevăzute pasaje subterane sau supraterane în zona de intersecţie”, se mai precizează în documentația analizată de APIX.ro.

De exemplu, pe raza județului Iași sunt prevăzute relocări ale unor drumuri precum Conțești – Lespezi, Pietrosu – Heci și Heci – Probota. La aceste drumuri, care sunt județene, se adaugă și alte peste 30 de căi de acces comunale (5) și de exploatare (26). În zonele Pădurea Tătăruși și Hârlău vor fi realizate și spații de servicii și parcare de scurtă durată. Nu în ultimul rând, în zonele enumerate vor fi și două organizări de șantier, cea de-a treia de pe traseu fiind stabilită în zona Liteni, scrie APIX.ro.

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.