Federația Sindicatelor Libere din învățământ s-a adresat ministrului secretar de stat în MEN Ionel Florian Lixandru, cu rugămintea de a transmite inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, instrucțiuni privind modul de aplicare a Adresei nr. 29400/28.03.2019.

„Avem numeroase sesizări din teritoriu, de la membrii de sindicat, prin care ni s-a transmis că, la nivelul inspectoratelor școlare, s-a ajuns la o interpretare excesivă a conținutului adresei mai sus menționate și s-a impus tuturor cadrelor didactice, indiferent de disciplina pe care o predau și indiferent dacă este sau nu necesară educația remedială a elevilor de la fiecare clasă, să efectueze această educație, pentru 2-4 ore pe săptămână. Mai mult, s-a dispus modificarea fișelor de post ale cadrelor didactice și s-a solicitat întocmirea unui orar săptămânal, pentru toate tipurile de activități avizate de către consiliul de administrație al unității, precum și crearea de instrumente de monitorizare – fișe de asistență, fișe de consiliere, monitorizare și control, procese verbale, liste de prezență, scrisoare de informare a părinților etc. Practic, s-a ajuns la o birocratizare excesivă, care se suprapune peste multele „hârtii inutile” pe care personalul didactic de predare le completează de ani de zile, și care le ocupă o mare parte din timpul de muncă de 40 de ore/săptămână”.

Potrivit FSLI, este o realitate de necontestat birocratizarea excesivă existentă de mulți ani la nivelul unităților de învățământ, la care se adaugă acum, o altă birocrație „generată ” de inspectoratele școlare prin procedurile pe care le-au emis în baza Adresei M.E.N. nr. 29400/2019.

Federația Sindicatelor Libere din învățământ consideră că este oportun să se facă educație remedială, dar numai atunci când este absolut necesară, urmând ca aceste decizii să fie luate la nivelul fiecărei unități de învățământ și nu impuse de la nivel național sau de la nivel județean, pentru că unitatea de învățământ este singura care poate să analizeze și să decidă, având în vedere și următoarele:

  • resursa umană disponibilă și calificată;
  • situația școlară a elevilor și rezultatele la simulări;
  • resursele materiale existente la nivelul fiecărei unități de învățământ – nu se poate derula această educație remedială în unitățile suprapopulate, în care nu există spații disponibile, iar elevii învață în 2-3 schimburi;
  • situația elevilor/profesorilor navetiști care au mijloace de transport la anumite ore;
  • implementarea acestui program de educație remedială implică creșterea numărului de ore pe care elevul le petrece zilnic în unitate de învățământ și așa mult prea mare, mai ales la clasele terminale;
  • scutirea cadrelor didactice care predau disciplinele la care se impune desfășurarea acestei educații remediale de la alte activități ce se desfășoară la nivelul unității de învățământ.

 

Comentarii Facebook

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.