Acesta a menționat că au apărut până acum 14 litigii ale unor primării cu UAT-uri și care doresc să iasă din acest proiect.
„Până acum, din informațiile pe care le am de la secretar și de la departamentul juridic, au fost pierdute în instanță, deoarece toți sunt parte la acel mare împrumut de 86 milioane de euro care ne încurcă pe toți în perioada următoare”, a declarat Flutur.
Acesta a mai semnalat o problemă a proiectului, și anume felul în care acesta se poate debloca.
„Atunci când am discutat modalitatea de a debloca proiectul, se punea problema continuării de către Transgaz a magistralei care să meargă spre Vatra Dornei și alte zone. Mai sunt de realizat 28 de kilometri până la Vatra Dornei”, a subliniat Flutur.
Acesta a menționat că, în prezent, proiectul este blocat datorită unui litigiu dintre Transgaz și Romsilva, deoarece trebuiesc scoase din fondul forestier aproximativ 15 hectare de pădure, iar Transgaz are de achitat o taxă pentru scoatere.
Președintele CJ, Gheorghe Flutur, consideră că una din variante pentru deblocarea proiectului este de a fi declarată prin Hotărâre de Guvern de utilitate publică de interes național, o HG care ar putea scuti Transgazul să plătească acea taxă către Romsilva.
„Luni voi fi prezent la Transgaz împreună cu primarul Ilie Boancheș pentru că, din câte am înțeles, Romgaz a câștigat în instanță un proces cu Romsilva, un proces la nivel național. Ne întâlnim din nou să vedem dacă putem face o conciliere, să dea drumul ca să putem începe lucrările. Există disponibilitate la Transgaz, există bani, și cred că cel mai mare interes este al nostru, al tuturor. Dorna are o problemă cu rumegușul și cu centrala care este uzată fizic. Nu cred că vom reuși anul acesta să aducem gazul la Dorna, însă trebuie să facem orice să deblocăm proiectul”, a subliniat Flutur.
Lasa un raspuns