Ministerul Antreprenoriatului și Turismului a afișat pe site-ul propriu, spre consultare publică, proiectul procedurii de implementare a măsurii „Granturi pentru capital de lucru acordate entităților din domeniul agroalimentar” din cadrul schemei de ajutor de stat instituită prin Ordonanța de Urgență nr. 61/2022 privind unele măsuri pentru acordarea de microgranturi și granturi pentru capital de lucru entităților din domeniul agroalimentar cu finanțare din fonduri externe nerambursabile.
„Domeniul agroalimentar a fost semnificativ afectat de criza economică provocată de pandemie, motiv pentru care, în ciuda timpului scurt avut la dispoziție, am depus și vom depune toate eforturile pentru a implementa cu succes una dintre cele două măsuri care va compensa aceste pierderi. Este vorba despre granturile pentru capital de lucru destinate acestui sector de activitate, schemă de ajutor de stat pentru care noi, ca minister, în parteneriat cu agențiile pentru întreprinderile mici și mijlocii, atragere de investiții și promovare a exportului (AIMMAIPE), suntem administratori. Primul pas a fost realizat: am publicat în transparență proiectul procedurii de implementare. În paralel, microgranturile în valoare de 5.000 euro vor fi acordate de Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale”, a declarat ministrul antreprenoriatului și turismului, Constantin-Daniel Cadariu.
Cererile vor fi finanțate în ordinea depunerii acestora pe aplicația informatică www.granturi.imm.gov.ro, în următoarele condiții:
- pentru IMM-urile cu cifra de afaceri aferentă anului 2019 cuprinsă între 5.000 și 33.350 euro, valoarea grantului este de 5.000 euro;
- pentru IMM-urile cu cifra de afaceri aferentă anului 2019 mai mare de 33.350 euro, valoarea grantului este în procent de 15% din cifra de afaceri și nu poate depăși suma de 120.000 euro.
Beneficiarii vor asigura, în schimb, o cofinanțare în valoare de 15% din grantul solicitat.
Granturile pentru capital de lucru vor fi acordate pe bază de contract următoarelor categorii de beneficiari, a căror activitate a fost afectată de efectele pandemiei COVID-19: IMM-uri, societăți agricole, cooperative agricole, grupuri de producători și organizații de producători din domeniile de activitate agricultură, piscicultură si acvacultură, industria alimentară și alte activități asimilate acesteia.
Conform proiectului de procedură de implementare, beneficiarii vor putea folosi ajutoarele financiare pentru susținerea unor cheltuieli angajate după data de 1 februarie 2020, care fac referire, spre exemplu, la stocurile de materii prime, materiale, mărfuri, datorii curente și restante față de furnizori, chiria pe bază de contract încheiat și/sau cheltuieli privind arenda sau redevența, achiziția de servicii necesare activității curente/operaționale și de obiecte de inventar, cumpărarea de echipamente, utilaje, instalații, tehnologii și cheltuieli privind plata datoriilor către bugetul statului și bugetele locale.
Măsura este valabilă până la 30 iunie 2022, iar plățile vor fi efectuate până la 31 decembrie 2023. Bugetul alocat este în valoare totală de 250.000.000 euro, din care 149.225.400 euro fonduri externe nerambursabile și 100.774.600 euro de la bugetul de stat.
Lasa un raspuns