Partea bună a lucrurilor ar fi că în ceea ce privește cele mai mari oportunități, proprietarii de IMM-uri spuneau, anul trecut, că acestea ar fi: lansarea de produse noi (66,2%), creșterea cererii pe piața internă (65,3%), realizarea unui parteneriat de afaceri (46,1%), intrarea pe piețe noi (32,9%), utilizarea de tehnologii noi (26%), obtinerea unei finanțări (17,4%), sporirea exporturilor (5%). Trebuie să amintim și de faptul că aproximativ 54% dintre intreprinderile mici și mijlocii din România vor ca în următorii doi ani să își mențină businessul la nivelul actual, în timp ce doar 1% dintre cei care dețin o astfel de afacere se gândesc la vânzarea afacerii. Aproape 34% dintre cei care dețin un IMM vor să crească moderat, 5% își doresc o extindere rapidă a businessului, 4% vor să își reducă afacerea, 2,4% să își închidă businessul. Pe de altă parte, anul trecut a scăzut numărul IMM-urilor care își fac planuri de business. Astfel, dacă în 2014, în jur de 46% dintre intreprinderile mici și mijlocii aveau un plan anual de business, în 2015 numarul lor a scăzut la 36%. În ceea ce privește planurile de business pe termen mediu (3-5 ani), doar 6% dintre IMM-uri aveau astfel de strategii anul trecut, în timp ce 2014 aproape 11% dintre companii se gândeau ce vor face în următorii 3-5 ani.
Lasa un raspuns