Din cercetări a rezultat că în timp ce reclamanta se afla cu soțul ei la domiciliu, a fost sunată pe telefonul fix de o persoană de sex masculin, care s-a recomandat a fi avocat, relatându-i că fiul ei a accidentat o persoană, căreia i-a produs mai multe vătămări.
În momentul în care aceasta a cerut să discute cu fiul ei, i s-a spus la telefon că este în anchetă, solicitându-i numărul de pe telefonul mobil, lucru pe care aceasta l-a făcut. Imediat a fost sunată din nou de persoana care s-a recomandat a fi avocat, care i-a solicitat să păstreze discreția și să trimită suma de 2.000 de euro printr-un serviciu de transfer de bani, pentru a ajunge la o înțelegere cu familia persoanei accidentate și să nu închidă telefonul până la finalizarea transferului.
Femeia a trimis suma de 2.000 de euro, achitând totodată și un comision de 76 de euro, comunicând totodată persoanei de la telefon codul de ridicare a banilor.
În cauză s-a întocmit dosar penal față de bărbatul suspectat, sub aspectul comiterii infracțiunii de înșelăciune.
Polițiștii reamintesc cetățenilor să manifeste maximă responsabilitate când sunt subiecții unor astfel de abordări, să fie reticenți și să nu dea curs unor astfel de cereri. În cazul în care întâlnesc astfel de situații, cetățenii sunt rugați să le semnaleze de îndată poliției, prin apelarea 112.
Reamintim cetățenilor că plata unor sume de bani către părțile vătămate în cazul săvârșirii unor infracțiuni nu exonerează de răspundere penală pe autorul de infracțiune, astfel de practici fiind doar metode de înșelare a persoanelor și de realizare a unor venituri injuste.
Lasa un raspuns