Deputatul PNL de Suceava Ioan Balan, i-a adresat o interpelare ministrului Transporturilor, Alexandru Răzvan Cuc, dorind informații cu privire la anumite studii de fezabilitate în domeniul transporturilor
Sumele cheltuite de România, în decursul ultimilor douăzeci şi şapte de ani, pentru realizarea de investiţii în domeniul infrastructurii de transporturi ar fi trebuit să ne asigure astăzi câteva mii de kilometri de autostrăzi puse în circulaţie, câteva mii de kilometri de cale ferată de mare viteză şi mii de kilometri de drumuri naţionale, în regim expres. Din păcate, însă, constatăm că în fiecare an, atunci când se realizează rectificarea bugetară, bugetul de investiţii al Ministerului Transporturilor este primul care este diminuat semnificativ”, a declarat deputatul sucevean.
Ioan Balan susține că, și anul acesta, rectificarea bugetară aprobată în şedinţa de guvern din data de 13 septembrie 2017, a diminuat bugetul cu aproximativ 45%.
În ciuda acestei situaţii, sume importante se cheltuiesc anual la capitolul investiţii, fie de Ministerul Transporturilor, fie de proaspăt reorganizata CNAIR. O parte semnificativă a sumelor cheltuite în aceşti ani s-au dus, profund inutil, cu destinaţia întocmirii de studii de fezabilitate sau de prefezabilitate, fără ca ele să fie urmate şi de lucrări efective de construire. După cum foarte bine cunoaşteţi, aceste studii, precum şi proiectele tehnice aferente, nu au o valabilitate nedeterminată în timp, ci expiră în termene cuprinse între 2 şi 5 ani, după care trebuie revizuite sau chiar refăcute în integralitate”, a precizat acesta.
Deputatul PNL de Suceava i-a solicitat ministrului Transporturilor informații în legătură cu numărul şi valoarea studiilor de fezabilitate contractate de Ministerul Transporturilor/CNAIR în perioada 1 ianuarie – 15 septembrie 2017; numărul și valoarea studiilor de fezabilitate a căror perioadă de valabilitate au expirat / expiră în anul 2017, precum și situația celor care vor expira în anul 2018 și pentru care nu se vor demara lucrări de construire; numărul și valoarea studiilor de fezabilitate a căror perioadă de valabilitate au expirat/expiră în anul 2017 sau în anul 2018 și care privește lucrări de infrastructură rutieră/feroviară care ar trebui să crească viteza de circulația între Regiunea de Nord-Est și Municipiul București (rutier și feroviar).
De asemenea, Ioan Balan îi cere ministrului Transporturilor să precizeze dacă a evaluat riscurile ca realizarea unor lucrări de investiții din fonduri europene nerambursabile, în baza unor studii de fezabilitate expirate sau neconforme (autostrada Pitești-Sibiu) poate conduce la refuzul de plată al autorităților europene finanțatoare.

 

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.