Consilierul local Eugen Girigan consideră că, problema circulaţiei între zona Burdujeni şi centrul municipiului Suceava, i se datorează în special, actualului primar al municipiului Suceava, Ion Lungu. Acesta a făcut și câteva precizări în acest sens.

Eugen Girigan, consilier local PSD„În mod deosebit, circulaţia pe axa Fălticeni – Botoşani (Calea Unirii, B-dul Ana Ipătescu, B-dul 1 Mai, B-dul 1 Decembrie 1918) pe intervalele orare 700 – 1000 şi 1600 – 1800 se desfăşoară  anevoios.  În aceste intervale orare, în anumite momente, timpul de parcurgere al acestui traseu poate depăşi 50 de minute. Podul peste râul Suceava de la Bazar are probleme tehnice remediate în anii anteriori, dar la o eventuală viitură puternică pe râul Suceava se poate închide temporar. Grupul de consilieri PSD din Consiliul Local al municipiului Suceava a propus încă din anul 2013 întocmirea unui studiu de fezabilitate pentru executarea a cel puţin unui pod peste râul Suceava. Cu toate că în bugetul pe anul 2013 au fost prevăzute fonduri pentru întocmirea unui studiu de fezabilitate, executivul nu a făcut acest lucru.  În esență, primarul Ion Lungu a creat blocajul prin autorizările date pentru construirea de supermarketuri,  cu încălcarea legii, a fost inactiv trei ani, deși avea buget aprobat,  iar acum când se apropie campania electorală constată că are o mare problemă pentru care trebuie gasită o soluție electorală”, a subliniat Girigan.

Mai mult decât atât, la iniţiativa grupului de consilieri PDL – PNL, fără întocmirea unui studiu de către specialişti, a instituit în zona comercială Bazar unele modificări la fluxul de trafic care au îngreunat şi mai mult circulaţia în zonă.

 

Girigan are mai multe soluții

Pentru fluidizarea traficului pe axa amintită mai sus se impun de urgenţă măsuri pe termen scurt şi măsuri pe termen mediu şi lung.

Astfel, aceasta consideră că, pentru început ar trebui evitate activităţile în carosabil, iar una dintre benzile de circulație ar trebui blocată circulaţie în intervalele orare 700 – 1000 şi 1600 – 1800. În aceste intervale să nu se desfăşoare în carosabil activităţi de salubrizare, reparaţii carosabil, marcaje.  Pasajele subterane la trecerile de pietoni din zona Bazar reprezintă o altă variantă sugerată de consilierul local.

Printre măsurile pe termen lung se află crearea unui sens giratoriu la intersecţia str. Traian Vuia şi Calea Unirii, amenajarea unei bretele de circulaţie pentru trafic greu din sensul giratoriu de mai sus pe str. Apeductului şi str. Solidarităţii şi construirea unui pod peste râul Suceava în aval de barajul „CCH” și amenajarea străzii Mirăuţi pentru trafic uşor.

„Toate amenajările de mai sus necesită cheltuieli estimate la cca 100 milioane de euro. Aceste cheltuieli nu se pot face doar din bugetul local. Obligatoriu se vor atrage fonduri europene şi fonduri guvernamentale, iar orizontul de timp pentru realizare lor este de cca cinci ani”, a conchis consilierul local Eugen Girigan.

One Response

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.