Activitatea jocurilor de noroc în România este stabilită de Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 77/2009. Printre jocurile de noroc reglementate de acest act normativ, se află și jocurile bingo, organizate prin intermediul rețelelor de televiziune. Începând cu luna august 2012, aceste jocuri au fost interzise. Totuși, un act normativ publicat recent în Monitorul Oficial, oferă televiziunilor posibilitatea de a organiza din nou jocuri de tip bingo. Acest act normativ este reprezentat de Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 20/2013, privind înființarea organizarea și funcționarea Oficiului Național pentru Jocuri de Noroc și pentru modificarea și completarea Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 77/2009, privind organizarea și exploatarea jocurilor de noroc.
Potrivit motivației documentului citat, decizia are la bază popularitatea de care s-a bucurat acest tip de joc de noroc, posibilitatea creării de noi locuri de muncă în condițiile actuale de criză economică la nivel european, dar și creșterea veniturilor la bugetul de stat, prin plata de taxe de licențiere și autorizare, de impozite pe veniturile din jocurile de noroc, impozitul pe profit plătit de organizatorii de jocuri de noroc, precum și de impozite pe salariile plătite de organizatori angajaților.
Conform OUG nr. 20/2013, pentru jocurile de noroc bingo organizate prin intermediul sistemelor rețelelor de televiziune, numărul minim de agenții prin care se realizează distribuția biletelor este de 48, câte o agenție în fiecare reședință de județ și fiecare sector din municipiul București.
Înaintea începerii activității într-o localitate, operatorul economic trebuie să informeze, în mod obligatoriu, autoritatea administrației publice locale competente despre începerea activității, comunicându-i data începerii activității și transmițându-i copii după licența și autorizația de exploatare a jocurilor de noroc bingo, organizate prin intermediul rețelelor de televiziune.
„Distribuția-vânzarea cartoanelor bingo se realizează prin toate formele permise de lege în materia vânzării-cumpărării. Vânzarea cartoanelor se va putea face prin personal propriu angajat, prin mandatari pe bază de comision, prin puncte de vânzare fixe, inclusiv sistem on-line sau mobile”, se precizează în OUG nr. 20/2013.
Actul normativ publicat recent stabilește și dotările tehnice minimale, pe care trebuie să le aibă în vedere organizatorii activităților de acest tip. Astfel, pentru locația centrală, dotările minime sunt următoarele: sistem computerizat de înregistrare, stocare, omologare și raportare contabilă a taxelor de participare colectate, compus din server, sistem pentru securizarea transmisiilor, calculatoare pentru urmărirea taxelor de participare colectate, sistem de transmisie de date, internet, radio, telefon sau similare.
Lasa un raspuns