Au fost exprimate mai multe puncte de vedere, tranșante, referitoare la dezvoltarea economică a zonei, a regiunii a județului Suceava. Președintele Federației Patronale a Întreprinderilor Mici şi Mijlocii din județul Suceava Liliana Agheorghicesei, care deține și funcția de vicepreședinte la nivel național, a menționat că proiectele și măsurile viitoare propuse de partide la alegeri trebuie să reprezinte toate categoriile sociale, inclusiv mediul economic, deoarece ,,un viitor primar nu este un primar al asistaților social”. Președintele Federației Patronale a Întreprinderilor Mici şi Mijlocii din județul Suceava Liliana Agheorghicesei a mai menționat că mediul de afaceri are nevoie, în prezent, de acțiuni predictibile, amintind de: simplificarea caietelor de sarcini la licitații, ofertarea lucrărilor de investiții în loturi mai mici pentru accesul mai ușor al IMM –urilor, funcționarea corespunzătoare a Consiliului consultativ pentru mediul de afaceri, promovarea și dezvoltarea activităților specifice zonei sau înființarea birourilor locale pentru atragerea investițiilor. ,,Mai bine de 80 % dintre promisiunile electorale sunt de protecție socială, dar niciun candidat nu s-a consultat cu reprezentanții IMM –urilor” a menționat Agheorghicesei. De asemenea, Mihai Deliu – președintele de onoare al Patronatului IMM –urilor a reiterat că înființarea Consiliului Consultativ pentru mediul de afaceri, în urmă cu 16 ani, a fost doar teoretică, deoarece această structură nu funcționează constant. Ghidul măsurilor economice pentru candidații la alegerile locale a fost susținut și detaliat la câteva puncte și de către Brândușa Vârvara – vicepreședintele Federației patronale a femeilor și Alina Calistru – președintele Federației patronale a tinerilor întreprinzători.
- 30 de măsuri structurate în 5 capitole
Dintre sugestiile mediului de afaceri pentru candidații la alegerile locale din județul Suceava (unii dintre ei poate viitori primari, viceprimari sau consilieri locali sau chiar județeni) amintim de:
Capitolul I – Sprijinirea şi promovarea antreprenoriatului prin următoarele măsuri – Măsura 1 – Înființarea Biroului de tip „One Stop Shop”; Măsura 2 – Înființarea de incubatoare de afaceri; Măsura 3 – Stimularea înființării și dezvoltării parcurilor industriale; Măsura 4 – Promovarea și dezvoltarea activităților specifice zonei; Măsura 5 – Sprijinirea dezvoltării educației antreprenoriale; Măsura 6 – Înființarea „Rețelei oamenilor de afaceri de la nivel local”; Măsura 7 – Participarea în cadrul competiției „Capitala națională a antreprenoriatului”; Măsura 8 – Creșterea calității și competitivității resurselor umane; Măsura 9 – Sprijinirea dezvoltării de clustere; Măsura 10 – Susținerea antreprenoriatului social.
Capitolul II – Accesul IMM-urilor la finanțare adecvată: Măsura 11 – Crearea unui ghid privind accesarea programelor de finanțare; Măsura 12 – Program de finanțare a tinerilor și antreprenoriatului; Măsura 13 – Crearea unui fond de investiții/capital de risc din bugetul local; Măsura 14 – Mediatorul de credite
Capitolul III – Inovare: Măsura 15 – Stimularea înființării și dezvoltării parcurilor științifice/tehnologice; Măsura 16 – Localitate inteligentă; Măsura 17 – Poziționarea localității ca și hub de inovare; Măsura 18 – Colaborare cu diaspora
Capitolul IV – Accesul la piețe şi internaționalizarea IMM-urilor: Măsura 19 – Înființarea Biroului Local pentru atragerea de Investiții; Măsura 20 – Înființarea de centre logistice pentru susținerea accesului la piețe; Măsura 21 |- Facilitarea accesului IMM-urilor la contractele de achiziţii publice;
Capitolul V – Reactivitatea administrației publice: Măsura 22 – Înființarea Consiliului Consultativ pentru mediul de afaceri; Măsura 23 – Maparea investițiilor publice; Măsura 24 – Atragerea de fonduri nerambursabile destinate mediului public; Măsura 25 – Reforma administrației publice; Măsura 26 – Internship în cadrul administrației locale; Măsura 27 – Implementarea Programului România Hub; Măsura 28 – Transparență în administrația publică locală; Măsura 29 – Prevenția și informarea mediului de afaceri; Măsura 30 – Crearea unei platforme de Big și Open Data.
Lasa un raspuns