Începând cu 1 aprilie 2025, Primăria Suceava va funcționa după o nouă organigramă, care aduce schimbări semnificative în structura instituției. Zeci de posturi de conducere vor fi desființate, anumite direcții vor dispărea, altele vor fi reorganizate, iar noi compartimente vor fi înființate pentru a optimiza activitatea administrației locale.
Conform propunerii primarului Vasile Rîmbu, doar 5% dintre posturile ocupate vor fi funcții de conducere, sub limita maximă de 8% prevăzută de lege. Aceasta înseamnă eliminarea a 23 de funcții de conducere, dintre care 17 posturi de șef serviciu, un post de director, un director general adjunct și un director adjunct.
Proiectul de hotărâre are la bază necesitatea creării unor structuri mai eficiente, cu atribuții clar definite, ușor de gestionat și coordonat, astfel încât să se obțină rezultate mai bune. Documentul urmează să fie analizat în ședința Consiliului Local de miercuri, 26 martie, și, dacă va fi aprobat, va intra în vigoare din luna aprilie.
Noua organigramă a Primăriei Suceava prevede un total de 790 de posturi, structurate astfel:
-
3 posturi pentru demnitari
-
26 de funcții publice de conducere
-
356 de funcții publice de execuție
-
16 funcții contractuale de conducere
-
389 de funcții contractuale de execuție
În total, vor exista 42 de funcții de conducere, incluzând postul de secretar general al municipiului, cel de administrator public, cel de arhitect-șef, 9 directori și 30 de șefi de servicii.
Primarul Vasile Rîmbu subliniază necesitatea acestei reorganizări din mai multe motive, printre care:
-
Structuri neomogene: În prezent, există compartimente care includ salariați fără obiective sau misiuni comune.
-
Subordonări ineficiente: Anumite compartimente sunt plasate în structuri nepotrivite, ceea ce îngreunează coordonarea activităților.
-
Supraaglomerarea unor direcții generale: Structuri de mari dimensiuni, cu atribuții diverse, sunt dificil de gestionat și controlat.
-
Excesul de funcții de conducere: Acest aspect generează costuri ridicate, un management greoi și o distanțare prea mare între conducerea Primăriei, angajați și cetățeni, din cauza procesului birocratic complicat.
-
Subdimensionarea unor compartimente esențiale: Un exemplu este compartimentul de achiziții publice, care, din cauza resurselor insuficiente, se confruntă frecvent cu blocaje.
Noua organigramă include și structuri obligatorii prevăzute de legislație, cum ar fi Compartimentul de Guvernanță Corporativă, responsabil de monitorizarea întreprinderilor publice, dar și un nou Corp de Control al Primarului, menit să asigure transparență și eficiență în activitatea administrației locale.
Prin această reformă, administrația locală își propune să îmbunătățească eficiența operațională, să reducă birocrația și să optimizeze gestionarea resurselor umane și financiare.
Lasa un raspuns