Una dintre cele mai interesante cărți citite de mine anul acesta a fost „Marketing personal” scrisă de conferențiarul universitar dr. Alexandru-Mircea Nedelea, din Suceava. Această lucrare a apărut în primăvara lui 2018 la prestigioasa editură Casa Cărții de Știință din Cluj-Napoca și pot spune că impresionează atât ca dimensiune, având nu mai puțin de 536 de pagini, dar mai cu seamă prin conținut, fiind poate una dintre cele mai complete cărți de dezvoltare personală de la noi din țară. Spun asta pentru că autorul cărții „Marketing personal” a reușit să realizeze practic o lucrare științifică de mare anvergură, unde a prezentat și sintetizat opiniile celor mai importanți autori din domeniul literaturii motivaționale, expunându-și totodată, propriile teorii cu privire la ce trebuie să facă un om ca să cunoască succesul.

Autorul ne precizează de la începutul volumului că subtitlul acestei cărți ar fi „Rețete din bucătăria succesului”, arâtând în legătură cu acesta că „el ar sugera, dintru început, că eventualii cititori au de-a face cu o culegere de recomandări, organizate, de regulă, în seturi logice, coerente, așa cum au fost gândite de specialiști ai marketingului personal, și utilizabile în înaintarea spre un traseu profesional ascendent și în evoluția personalității celor cu aspirații de afirmare în arii restrânse ori mai ample ale vieții lor, ale domeniului de exercitare a aptitudinilor ori ale societății concurențiale de azi”.

Luând în considerare cele menționate de conferențiarul universitar dr. Alexandru –Mircea Nedelea în debutul lucrării, trebuie să ne oprim puțin asupra structurii cărții, care în 8 capitole și mult mai multe subcapitole, reușește să ne poarte prin toată literatura motivațională, ca printr-o poveste cu substrat real în care tu, cititorul, ești personajul principal, iar parcurgerea fiecărui capitol reprezintă drumul pe care trebuie să-l parcurgi conștient, ca să ajungi la cea mai bună versiune a ta. Dar acest drum nu poate fi parcurs fără introspecție, fără meditație, fără angajarea într-un efort continuu de a pune în evidență calitățile, valorile morale și aptitudinile pe care le deții.

De aceea, cartea „Marketing personal” nu se rezumă numai la o prezentare teoretică ale principiilor dezvoltării personale, ci fiecare capitol în parte vine și cu sugestii practice cu ajutorul cărora, drumul către versiunea ta mai bună, devine mult mai simplu și cu mai puține hopuri. Totodată, felul în care a fost gândită ordinea capitolelor, îți oferă și ție, ca cititor, o ordine firească în desfășurarea activităților care te vor purta către succes. Cele 8 capitole sunt: Marketingul personal, Brand și Branding personal, Programarea gândirii, perseverența și succesul, Marketingul personal și angajarea, Public speaking, Limbajul corpului, Marketingul în relațiile interpersonale, Marketing personal în mediul online.  

Un alt aspect care merită notat este legat de stilul în care a fost scrisă cartea „Marketing Personal”. În ciuda faptului că este o lucrarea științifică, autorul Alexandru-Mircea Nedelea a avut grijă să nu încorseteze tema pusă în discuție în limbajul impersonal, sec și deseori de lemn pe care îl utilizează mulți autori academici. Asta ar fi făcut ca lectura să fie greoaie și publicul căruia i se adresează cartea, ar fi evitat lectura ei. Înțelegând acest aspect, autorul cărții a găsit tonul cel mai potrivit pentru tema lucrării, abordând un limbaj lejer, specific întrucâtva cărților motivaționale, un limbaj accesibil, pe înțelesul tuturor, care nu a știrbit cu nimic prestanța academică a lucrării, ba din contra, consider că a pus-o mai degrabă în evidență, pentru că cititorii de asta au nevoie ca să se apropie de lucrările științifice: de un limbaj accesibil lor, nu numai doctorilor.

În concluzie, dacă vara aceasta doriți să vă dedicați puțin timp dezvoltării personale, cumpărați cu încredere cea mai completă carte dedicată acestui subiect, mai exact cartea „Marketing personal” scrisă de Alexandru-Mircea Nedelea.

 

Comentarii Facebook

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

*