Poliţia Rutieră ar putea dispune ridicarea vehiculelor staţionate neregulamentar, în timp ce primăriile, respectiv administratorul public al drumului s-ar putea ocupa de depozitarea vehiculelor, în locuri special amenajate.

Aceste prevederi sunt cuprinse într-un proiect de modificare a Codului Rutier, inițiat de senatorul independent Mihai Alfred Laurențiu Antonio și depus recent la Senat. Propunerea aduce amănunte și despre situațiile în care mașinile ar putea fi ridicate, din nou, după eventualitatea adoptării unei astfel de măsuri. Proiectul de lege arată că ar putea fi ridicate: a) dacă vehiculul staţionat se află în zona de acţiune a indicatorului „Staţionarea interzisă” însoţit de panoul adiţional „Ridicare autovehicule parcate neregulamentar”; b) vehiculul staţionat blochează partea carosabilă de natură să împiedice desfăşurarea circulaţiei rutiere pentru cel puţin o bandă de circulaţie pe sens; c) vehiculul staţionează pe partea carosabilă în locurile în care se interzice depăşirea; d) vehiculul staţionează în intersecţii, inclusiv în intersecţiile cu circulaţie în sens giratoriu; e) vehiculul obstrucţionează sau blochează căile de acces la proprietatea publică sau privată adiacentă drumului public; f) vehiculul împiedică sau blochează accesul la pistele pentru biciclete; g) vehiculul staţionează în staţiile mijloacelor de transport public de persoane; h) vehiculul staţionează neregulamentar pe partea carosabilă în afară localităţilor. „Raţiunea acestei propuneri legislative porneşte de la lipsa unor reglementări adecvate, clare şi coerente, adaptate condiţiilor existente, în ceea ce priveşte motivaţia măsurii de ridicare a autovehiculelor. Ridicarea vehiculelor a devenit o problemă reclamată de numeroşi cetăţeni, fapt agravat de lipsa locurilor de parcare în număr suficient, în special în cadrul marilor oraşe. Practica măsurii de ridicare a acelor autovehicule staţionate neregulamentar a ajuns să genereze abuzuri realizate de către cei care pot să dispună această măsură, manifestând în cele mai multe cazuri exces de zel. Măsura dispunerii ridicării autovehiculelor trebuie să fie una excepţională, îndreptată asupra acelor autovehicule care într-adevăr blochează circulaţia rutieră sau constituie un pericol pentru aceasta. Dispoziţia de ridicare a autovehiculelor trebuie să justifice această măsură tehnico-administrativă luată. Dacă autovehiculul nu constituie un obstacol sau pericol concret pentru desfăşurarea circulaţiei publice, această măsură nu se poate justifica, putând fi considerată abuzivă sau excesivă”, se arată în expunerea de motive a proiectului de lege. Ridicarea maşinilor parcate neregulamentar nu mai este posibilă după ce, acum un an, Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a stabilit că această activitate nu trebuie reglementată prin hotărâri ale consiliilor locale, ci de Guvern sau Parlament. Primăriile au rămas fără nicio pârghie de a-i sancţiona pe şoferii care parchează pe trotuar, pe trecerile de pietoni sau blochează traficul. Singura măsură care poate fi luată împotriva acestor conducători auto este amenda, care poate însemna până la cinci puncte de penalizare și care rareori poate fi aplicată, deoarece echipajele de poliție nu pot sta să aștepte fiecare șofer până se întoarce la autovehiculul staționat neregulamentar.

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.