Vineri, 27.04.2018, a avut loc la Boian, Raionul Noua Sulița, Regiunea Cernăuți, ședința Consiliului Euroregiunii Prutul de Sus.

 Ordinea de zi a ședinței a inclus:

1. Transferarea președinției și aprobarea membrilor Consiliului Euroregiunii “Prutul de Sus” cu drept de vot

2. Raportul privind activitatea Consiliului Euroregiunii în anii 2014-2018

3. Aprobarea componenței Secretariatului Consiliului Euroregiunii  „Prutul de Sus”

4. Adoptarea Hotărârii Consiliului Euroregiunii  „Prutul de Sus”  cu privire la comisiile de lucru ale Euroregiunii  „Prutul de Sus”.

5. Propuneri la Planul de lucru a Consiliului Euroregiunii „Prutul de Sus” în perioada până la următoarea rotaţie. Discutarea şi adoptarea Planului de lucru a Consiliului Euroregiunii  „Prutul de Sus”  în anii 2018-2019

6. Prezentarea rezultatelor implementării proiectului mare de infrastructură „Prevenirea si protecția împotriva inundațiilor in Bazinele superioare ale râurilor Siret si Prut, prin implementarea unui sistem modern de monitorizare cu stații automate – EAST AVERT” și propuneri de îmbunătățire și extindere a capacităților acestuia

7. Prezentarea propunerilor de proiecte de perspectivă care vor fi promovate la finanțare nerambursabilă în cadrul Programului Operațional “România-Ucraina 2014-2020”

8. Discuții cu privire la posibilitatea creării unui sistem comun transfrontalier integrat pentru monitorizarea efectivă și atenuarea consecințelor și evenimentelor tehnologice și naturale asupra populației din zonele de frontieră ale Ucrainei, în cadrul unui proiect-pilot similar cu serviciul SMURD din România și Republica Moldova.

 

La propunerea lui Gheorghe Flutur a fost votată în unanimitate o Rezolutie adresată, în numele Consiliului Euroregiunii Prutul de Sus, către Guvernele României, Ucrainei și Republicii Moldova, privind necesitatea și pentru susținerea în vederea realizării unui drum rapid Nord-Sud, la Est de Carpați, care să treacă prin România şi Ucraina, coridor care să lege Marea Baltică de Marea Neagră, respectiv Gdansk-Varșovia-Lviv-Cernăuți-Suceava-București-Sofia, precum și cu privire la necesitatea  introducerii în rețeaua TEN-T a unor trasee rutiere pe teritoriul celor 3 țări, care să realizeze conexiuni la acest coridor.

In document se arată că la întâlnirile organizate în cadrul Euroregiunii, precum și în cadrul altor întâlniri transfrontaliere, s-a ridicat în mod constant o problemă identificată atât de cetățenii ucraineni cât şi de cei români și moldoveni, respectiv timpul nepermis de mare petrecut în punctele vamale dintre România și Republica Moldova sau România și Ucraina și lipsa în zonă a unei autostrăzi sau drum expres care să conecteze regiunile pe care le reprezentăm, la coridoare de transport europene.

„Efortul nostru de a atrage investitori, care să contribuie la dezvoltarea economică și, implicit, la îmbunătățirea condițiilor de viață ale cetățenilor, precum și la demersul de a oferi confort tuturor persoanelor din Europa și nu numai, care aleg să tranziteze această zonă, trebuie să fie susținut, în mod obligatoriu, de investiții în infrastructura de transport, care să faciliteze transportul mărfurilor și persoanelor în condiții decente, condiții care există în toate regiunile Europei.Din acest motiv, considerăm absolut necesară introducerea în rețeaua TEN-T a unor trasee rutiere care să treacă prin România, Moldova şi Ucraina şi care să facă legătura cu coridorul care leagă Marea Baltică de Marea Neagră, respectiv coridorul Gdansk-Varșovia-Lviv-Cernăuți-Suceava-București-Sofia. Așa cum foarte multe regiuni europene beneficiază de autostrăzi, de căi de comunicații foarte rapide şi eficiente, considerăm că şi Regiunea de N-E a României, Regiunea Cernăuți din Ucraina, precum și unitățile administrativ–teritoriale din Republica Moldova, situate la granița cu România merită să fie scoase din izolare, prin intermediul unor rute care să lege Nordul de Sudul şi Estul de Vestul Europei.

De asemenea s-a convenit ca în luna iunie să organizăm la Suceava, un Forum Economic”, a declarat Gheorghe Flutur. 
Comentarii Facebook

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.